-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Bilia Norge AS:
Takstmann, BMW Skøyen
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilmekaniker og PKK kontrollør
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Bilia X:
Plassjef, XPENG Lørenskog
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Hedin Performance Cars:
Servicemarkedsleder
-
Hedin Performance Cars:
Servicerådgiver
-
Hedin Performance Cars:
Delelagerekspeditør
-
Møller Bil Ensjø - Møller Bil Etterstad:
Bilmekanikere og fagteknikere
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Fagtekniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Bilglassmontør
-
Møller Bil AS:
Bruktbilselger
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
NAF Senter Bergen:
Bilmekaniker
-
RSA BIL Trondheim:
Selger nybil BYD
-
Bauda AS:
Daglig leder
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Team Verksted AS:
Varebilmekaniker og lastebilmekaniker
-
Tyretrust Norge AS:
Key Account Manager -Salgsansvarlig
-
Bilia Norge:
Bruktbilsjef, Hamar
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Selger Mercedes-Benz nyttekjøretøy
-
Harald A. Møller AS:
Teknisk instruktør
-
Lexus Fredrikstad:
Salgskonsulent
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Det er dejlig å kjøre pickup – i Danmark
Et hull i de danske varebilreglene bringer frem minner fra det glade åttitall – for har du lyst på en Audi TT pickup?
Bilforhandlere er et kreativt folkeferd – og endringer i regelverket for varebiler fører straks til at noen får en rasende god ide. Et firma i Herlev i Danmark har nå kommet opp med en Audi TT pickup – hvorfor? Selvsagt fordi avgiftene for biler på gule skilter er langt lavere.
385.000 kroner koster TT pickup inkludert dansk moms – da med en toliters TFSI-motor på 200 hester. Det er 250.000 kroner mindre enn du må ut med om bilen skal ha hvite skilter.
Miljøbil
Firmaet kaller bilen et økologisk alternativ for arbeidslivet ettersom de fleste oppgaver nå kan løses med et mindre kjøretøy, og ikke av en større kassevogn. De peker for øvrig på at Audi TT slipper ut langt mindre CO2 enn sine varebilkollegaer.
Baksetene i Audi TT er jo ikke de største, og brukes nok uansett mest til bagasje, så derfor har man bygget inn en 122 centimeter lang aluminiumskasse og en vegg mellom førerhuset og lasteplanet.
Mange fordeler
En annet fordel som trekkes fra av bilbyggerne i Herlev er lav lastehøyde, og at det er svært enkelt å spyle lasteplanet med en høytrykksspyler.
Så langt har man rundt 50 interesserte kunder, men skattemyndighetene er så langt skeptiske – fordi de av en eller annen grunn mener at Audi TT ikke er en bil som er konstruert for transport av last
Heller ikke Audi i Danmark er særlig begeistret for TT pickup – det matcher kanskje ikke helt med det Audis sportslige image.