-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Galskap på fire hjul
Caterham RST-V8 tar deg fra 0 til 100 på under tre sekunder. 500 hester og en superlett bil sørger for at vi snakker om mer enn en hestekraft på hver kilo bil.
Hjertet i denne bilen er en 40 ventilers V8er på 2,4 liter. Allerede før man har montert kompressor snakker vi om 400 hestekrefter – med får du altså 100 hester til.
Lydbildet blir trolig ikke mindre spektakulært av at maks kraft befinner seg på 10.000 o/min.
Hele motorinstallasjonen veier ikke mer enn 90 kilo noe som bidrar både til lav vekt, og god balanse i bilen.
Vekt er også viktig nok til at man har valgt å bruke karbonfiber i store deler i interiøret – og kevlar i setene.
Med så høyt fokus på vekt – skal man ikke se bort fra at man som bruker også må ta en ekstra kikk på badevekten for å være sikker på at man drar maks ut av bilen.
Mannen bak motoren er Russell Savory – og hver enkelt bil bygges av RS Performance i Hertfordshire på spesialbestilling fra kunden.
Mens en ny Caterham koster fra rundt 15.000 pund må du nok grave betydelig dypere i lommeboka for å skaffe deg en RST-V8.
Når du har ventet 12 uker – som er byggetiden for bilen – er det bare å legge 115.000 pund – eller rundt 1,2 millioner kroner på bordet. Og det er selvsagt før avgifter til staten er lagt på.
Det er bare å begynne å spare