-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Bertel O. Steen Larvik:
Servicemarkedssjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Møller Bil Skadesenter Hamar:
Biloppretter og Billakkerer
-
Møller Bilskolen:
Instruktør
-
Møller Bil Orkdal:
Klargjører
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder Klargjøring
-
Bilia JLR Import Norway:
Warranty specialist, Bilia JLR
-
Werksta Norge:
Regionleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Polestar
-
Motor-Trade AS:
Takstmann / Bruktbilkoordinator, Trondheim
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder og Verkstedsupport
-
Bilskadesenteret Telemark AS:
Billakkerer
-
OFV:
Leder for kjøretøydata
-
Møller Bil:
Junior Business Controller
-
Møller Bil Jessheim:
Markedssjef Volkswagen personbil
-
Møller Bil Haugesund:
Bilmekaniker
-
Toyota Voss A.S:
Bilmekanikar
-
VerkstedGrossisten:
Lager- og Deleselger
-
Helios:
Salgs- og supportmedarbeidere
-
Toyota Sotra AS:
Salgskonsulent
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Produksjonsleder verksted
-
Nesbyen Auto AS:
Servicemarkedssjef
-
Bilimportørenes Landsforening:
Leder for kommunikasjon og myndighetskontakt
-
Svalbard Auto AS:
Mekaniker for personbil
-
If Skadeforsikring:
Teknisk inspektør, Storbil og Maskiner
-
HTS Packline:
Junior selger
-
Stangeland Maskin AS:
Lakkerer med fagansvar
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger Varebil
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Her er neste Peugeot 508
Denne bilen tilhører en nærmest utdødd rase i Norge, men produsenten finner det likevel interessant med et generasjonsskifte.
Det er lenge siden mellomklassen, anført av modeller som Passat, Mondeo og Avensis, utgjorde noe stort volum i Norge.
Avgiftsstyrt
Hittil i år utgjør det OFV definerer som mellomklassen snaue 9000 biler, og av disse står én modell – nemlig Passat – for 28 prosent.
Kan du tenke deg hvorfor?
Nettopp! Den er blant de få i klassen som kan leveres som ladbar hybrid, og det vet kundene å sette pris på. Null engangsavgifter betyr at 1822 av de 2491 Passatene som er registrert i 2017 er Plug-in hybrider.
Starter konvensjonelt
Når det gjelder modellen vi viser tidlige bilder av her, aner vi foreløpig ikke hva slags drivlinjer den kommer med, men regner med at bensin- og dieselmotorer vil sitte i majoriteten av bilene i startfasen. Her er det jo bare å velge og vrake i konsernhyllene.
PSA-gruppen har lovet nye hybride drivlinjer fra 2019 og fremover, så kanskje neste generasjon 508 får et slikt alternativ. I så fall kan den bli et alternativ til Passat. Det hadde nok den norske importøren satt pris på.
Dagens Peugeot 508 har vært på markedet siden 2010, så det er på høy tid med et generasjonsskifte om de skal henge med videre.
Cost sharing
Noe som gjør det mer interessant for Peugeot å fortsette i dette stadig mindre segmentet er at de kan fordele utviklingskostnadene på to merker / modeller. Vi kan ta for gitt at Peugeot 508 og Citroën C5 har mye til felles også i neste generasjon, og at de kommer som både sedan og stasjonsvogn.
En annen kostnadsreduserende faktor er at bilen skal baseres på EMP2-plattformen som etter hvert ligger under en rekke av konsernets modeller. På samme måte som Volkswagen bygger en rekke av sine modeller på den fleksible MQB-plattformen.