-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Bertel O. Steen Larvik:
Servicemarkedssjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Møller Bil Skadesenter Hamar:
Biloppretter og Billakkerer
-
Møller Bilskolen:
Instruktør
-
Møller Bil Orkdal:
Klargjører
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder Klargjøring
-
Bilia JLR Import Norway:
Warranty specialist, Bilia JLR
-
Werksta Norge:
Regionleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Polestar
-
Motor-Trade AS:
Takstmann / Bruktbilkoordinator, Trondheim
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder og Verkstedsupport
-
Bilskadesenteret Telemark AS:
Billakkerer
-
OFV:
Leder for kjøretøydata
-
Møller Bil:
Junior Business Controller
-
Møller Bil Jessheim:
Markedssjef Volkswagen personbil
-
Møller Bil Haugesund:
Bilmekaniker
-
Toyota Voss A.S:
Bilmekanikar
-
VerkstedGrossisten:
Lager- og Deleselger
-
Helios:
Salgs- og supportmedarbeidere
-
Toyota Sotra AS:
Salgskonsulent
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Produksjonsleder verksted
-
Nesbyen Auto AS:
Servicemarkedssjef
-
Bilimportørenes Landsforening:
Leder for kommunikasjon og myndighetskontakt
-
Svalbard Auto AS:
Mekaniker for personbil
-
If Skadeforsikring:
Teknisk inspektør, Storbil og Maskiner
-
HTS Packline:
Junior selger
-
Stangeland Maskin AS:
Lakkerer med fagansvar
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger Varebil
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
G-Power overgår originalen
Tyske G-Power har trimmet opp en BMW 850i slik at den overgår den kommende M8-modellen.
Foreløpig leveres BMW 8-serie Coupé med to alternative motorer, en for bensin og en for diesel.
Sistnevnte er 850i xDrive, og denne har en 4,4-liters twin turbo V8 under panseret. Maks effekt på 530 hester og et dreiemoment på 750 Newtonmeter.
Men det er før G-Power tar den inn til behandling. De løfter nemlig begge verdiene med det magiske tallet «140» slik at de kan skilte med 670 hk og 890 Nm.
Omsatt til ytelser lover de null til hundre på 3,1 sekund (ned fra 3,7 sek. i originalen) og en toppfart på 320 km/t (opp fra de sedvanlige 250 km/t).
Tuningselskapet har benyttet både hardware og software for å oppnå så mye ekstra effekt og moment.
De har blant annet montert nytt eksosanlegg i rustfritt stål med 200-cellers sportskatalysator.
Dermed hevder G-Power at de allerede overgår den kommende M8-modellen som antas å få rundt 630 hestekrefter.
– Siden den fabrikk-monterte motorbeskyttelsen og diagnose-funksjonene forblir uforandret, er det garantert at de åtte sylindrene i N63 ikke påvirkes av software-endringene, sier G-Power i sin omtale av bilen.
Jeg er ikke sikker på at BMW underskriver på det, men du kan jo kontakte den norske agenten – Solheim Auto på Vikersund – og spørre.
I tillegg til de tekniske oppgraderingene er bilen på bildene utstyrt med Hurricane RR felger med fem doble eiker.
Disse er en annen G Power-spesialitet og tilbys i dimensjon 9x21” og 10.5x21”. På felgene monteres høy-ytelses-dekk i dimensjon 255/30R21 på forhjulene og 50 mm bredere 305/25R21 bak.
Med slike dimensjoner bør du ha et meget godt blikk for å unngå eventuelle ujevnheter i veien. Ellers kan det komme en drøy tannlegeregning på toppen.