-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Bertel O. Steen Larvik:
Servicemarkedssjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Møller Bil Skadesenter Hamar:
Biloppretter og Billakkerer
-
Møller Bilskolen:
Instruktør
-
Møller Bil Orkdal:
Klargjører
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder Klargjøring
-
Bilia JLR Import Norway:
Warranty specialist, Bilia JLR
-
Werksta Norge:
Regionleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Polestar
-
Motor-Trade AS:
Takstmann / Bruktbilkoordinator, Trondheim
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder og Verkstedsupport
-
Bilskadesenteret Telemark AS:
Billakkerer
-
OFV:
Leder for kjøretøydata
-
Møller Bil:
Junior Business Controller
-
Møller Bil Jessheim:
Markedssjef Volkswagen personbil
-
Møller Bil Haugesund:
Bilmekaniker
-
Toyota Voss A.S:
Bilmekanikar
-
VerkstedGrossisten:
Lager- og Deleselger
-
Helios:
Salgs- og supportmedarbeidere
-
Toyota Sotra AS:
Salgskonsulent
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Produksjonsleder verksted
-
Nesbyen Auto AS:
Servicemarkedssjef
-
Bilimportørenes Landsforening:
Leder for kommunikasjon og myndighetskontakt
-
Svalbard Auto AS:
Mekaniker for personbil
-
If Skadeforsikring:
Teknisk inspektør, Storbil og Maskiner
-
HTS Packline:
Junior selger
-
Stangeland Maskin AS:
Lakkerer med fagansvar
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger Varebil
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Brukbar Porsche
Hvorfor i all verden tilbyr ikke Porsche dette selv? Her er en 911 med glimrende plass til tre personer.
Det er mange attraktive biler som skal selges på Mecum-auksjonene i Monterey denne helgen.
En tiltalende Miura for eksempel, mengder av amerikanske V-åttere, og det som kanskje vil bli den siste av Steve McQueens spesial-riggede biler. Det er en Porsche denne gang, med hans helt tydelige «håndskrift». Han kjøpte vel aldri biler med standard-spesifikasjoner.
Men enda mer spesiell er denne 997-Porschen der noen har flyttet rattet til midten. Ikke bare at føreren da får en klar følelse av å kjøre noe McLaren F1-aktig – han kan også ha med seg to personer med lange ben – på hver sin side.
Håndarbeid
300 omhyggelige timer med skikkelig håndarbeid gikk med til å bygge om denne bilen, og den opprinnelige eieren har brukt 75.000 dollar på modifikasjonene – som imidlertid er enda mer omfattende enn bare senter-posisjonen.
Førersetet kan for eksempel sleides over til midten slik at inn- og utgang blir litt behageligere.
Akkurat denne har gått ca. 50.000 km, har en 3,8-liters H6 motor – 355 hk, og en sekstrinns automat. Og har vel egentlig et ganske beskjedent estimat i forhold til hva som er investert: $ 85.000-115.000.
«Dusinvare»
Det lave estimatet, fant jeg ut etterpå, kommer kanskje av at oppskriften ikke er unik. Allerede i 2012 møtte man en 911 Cabrio med en Centro 911-ombygging, akkurat som på denne.
Vi kan kanskje derfor regne med at den ikke er så eksklusiv som jeg trodde, ikke vet jeg hvor mange som har fått førerplassen flyttet – og for alt jeg vet ligger det en komplett ombyggingsbruksanvisning ute på nettet et sted.
Men jeg syns nå allikevel dette er en god idé. Å doble 911-kapasiteten høres da ut som en brukbar oppskrift?