-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Bertel O. Steen Larvik:
Servicemarkedssjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Møller Bil Skadesenter Hamar:
Biloppretter og Billakkerer
-
Møller Bilskolen:
Instruktør
-
Møller Bil Orkdal:
Klargjører
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder Klargjøring
-
Bilia JLR Import Norway:
Warranty specialist, Bilia JLR
-
Werksta Norge:
Regionleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Polestar
-
Motor-Trade AS:
Takstmann / Bruktbilkoordinator, Trondheim
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder og Verkstedsupport
-
Bilskadesenteret Telemark AS:
Billakkerer
-
OFV:
Leder for kjøretøydata
-
Møller Bil:
Junior Business Controller
-
Møller Bil Jessheim:
Markedssjef Volkswagen personbil
-
Møller Bil Haugesund:
Bilmekaniker
-
Toyota Voss A.S:
Bilmekanikar
-
VerkstedGrossisten:
Lager- og Deleselger
-
Helios:
Salgs- og supportmedarbeidere
-
Toyota Sotra AS:
Salgskonsulent
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Produksjonsleder verksted
-
Nesbyen Auto AS:
Servicemarkedssjef
-
Bilimportørenes Landsforening:
Leder for kommunikasjon og myndighetskontakt
-
Svalbard Auto AS:
Mekaniker for personbil
-
If Skadeforsikring:
Teknisk inspektør, Storbil og Maskiner
-
HTS Packline:
Junior selger
-
Stangeland Maskin AS:
Lakkerer med fagansvar
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger Varebil
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Audi senker utslipp og priser på A3
Audi er tilbake der de en gang var - med en ny 3-litersbil. Lavere utslipp gir mindre i statskassa, og dermed lavere utsalgspriser.
Den lette Audi A2 1,2 TDI var en pioner på utslippsfronten, og klarte å kjøre over 100 kilometer på tre liter drivstoff – derav tilnavnet trelitersbilen. Men det skulle gå mange år fra lanseringen av den gjerrige A2-utgaven til Audi kom tilbake på tilsvarende nivå med hensyn til forbruk og utslipp i en produksjonsmodell.
LES: Bladet Bil prøvekjørte A2 1,2 TDI i 2001
Nye A3 1,6TDIe innfrir imidlertid nesten. Den klarer seg med et snittforbruk på 0,38 liter diesel på mila, tilsvarende et CO2-utslipp på 99 g/km.
Med 105 hk akselerer bilen til 100 km/t i løpet av 11,4 sekunder og har en potensiell toppfart på 194 km/t. Bidragsytere til det lave forbruket er, i tillegg til den moderne motoren, et stopp/start-system som slår av motoren når bilen står stille og du setter den i fri.
I tillegg får du informasjon om ideelt girvalg på instrumentpanelet og bilen har felger og detaljer i eksteriøret som optimaliserer aerodynamikken.
Du får en tredørs 1,6TDIe for kr 243.000, mens du må pluss på ca 12.000 for en Sportback med fem dører.
Audi har også foretatt grep på A3 med 2,0-liters TDI-motor på 140 hk, blant annet ved å montere stopp/start, giranbefaling etc. Også her er resultatet kutt i både CO2-utslipp og priser, i følge importøren går samtlige ned med over 10.000 kroner.