-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Bertel O. Steen Larvik:
Servicemarkedssjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Møller Bil Skadesenter Hamar:
Biloppretter og Billakkerer
-
Møller Bilskolen:
Instruktør
-
Møller Bil Orkdal:
Klargjører
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder Klargjøring
-
Bilia JLR Import Norway:
Warranty specialist, Bilia JLR
-
Werksta Norge:
Regionleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Polestar
-
Motor-Trade AS:
Takstmann / Bruktbilkoordinator, Trondheim
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder og Verkstedsupport
-
Bilskadesenteret Telemark AS:
Billakkerer
-
OFV:
Leder for kjøretøydata
-
Møller Bil:
Junior Business Controller
-
Møller Bil Jessheim:
Markedssjef Volkswagen personbil
-
Møller Bil Haugesund:
Bilmekaniker
-
Toyota Voss A.S:
Bilmekanikar
-
VerkstedGrossisten:
Lager- og Deleselger
-
Helios:
Salgs- og supportmedarbeidere
-
Toyota Sotra AS:
Salgskonsulent
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Produksjonsleder verksted
-
Nesbyen Auto AS:
Servicemarkedssjef
-
Bilimportørenes Landsforening:
Leder for kommunikasjon og myndighetskontakt
-
Svalbard Auto AS:
Mekaniker for personbil
-
If Skadeforsikring:
Teknisk inspektør, Storbil og Maskiner
-
HTS Packline:
Junior selger
-
Stangeland Maskin AS:
Lakkerer med fagansvar
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger Varebil
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Audi, tilbake til start
For et par år siden hadde Audi en glimrende bil med et forbruk på 0,36. Nå stråler de over sin Leipzig-debutant som klarer 0,45.
Alle bilfabrikker som har slaktet noe så bra som Audi A2, har et lite problem med sin troverdighet når de prater miljø. Det er ikke så mange månedene siden den forsvant fordi folk ville ikke ha den. Til gjengjeld fikk vi Q7.
Men nå har endelig Audi kommet med noe de igjen presenterer som sitt miljø-alibi. Klarerer 120 gram, slår bannerne fatt – og 120 g/km CO2 er jo nettopp det magiske målet som EU har reist for de europeiske bilprodusentene.
Nå er det ikke noen ny modell, eller en oppgradert A2, vil snakker om. Men noe såpass enkelt som en modifisert A3. Midt oppi Volkswagen-gruppens Bluetec-styr dukket denne bilen opp på bilutstillingen i Leipzig denne helgen.
Det er en A3 Sportback 1,9 TDIe der det er foretatt noen enkle grep. En lenger utveksling i kraftoverføringen samt en ny elektronisk motorkontroll-enhet som gir maskinen inspirasjon til å trekke noe den egentlig ikke var konstruert for å trekke.
Etter spesifikasjonene å dømme er det som om bilen hele tiden kjører på et høyere gir enn det som er naturlig for den. Det skal bli spennende å prøve om dette er like kjørbart som for eksempel en A2 1,2 TDI 3L (som vel må være tidendes bruktimportkandidat akkurat nå?).
Dette er vår forbruks-konge, sa Audi-Tysklands salgssjef Jörg Felske da han presenterte bilen. Da vil jeg påstå at A2 fremdeles er forbruks-drømmen.