-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Bertel O. Steen Larvik:
Servicemarkedssjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Møller Bil Skadesenter Hamar:
Biloppretter og Billakkerer
-
Møller Bilskolen:
Instruktør
-
Møller Bil Orkdal:
Klargjører
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder Klargjøring
-
Bilia JLR Import Norway:
Warranty specialist, Bilia JLR
-
Werksta Norge:
Regionleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Polestar
-
Motor-Trade AS:
Takstmann / Bruktbilkoordinator, Trondheim
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder og Verkstedsupport
-
Bilskadesenteret Telemark AS:
Billakkerer
-
OFV:
Leder for kjøretøydata
-
Møller Bil:
Junior Business Controller
-
Møller Bil Jessheim:
Markedssjef Volkswagen personbil
-
Møller Bil Haugesund:
Bilmekaniker
-
Toyota Voss A.S:
Bilmekanikar
-
VerkstedGrossisten:
Lager- og Deleselger
-
Helios:
Salgs- og supportmedarbeidere
-
Toyota Sotra AS:
Salgskonsulent
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Produksjonsleder verksted
-
Nesbyen Auto AS:
Servicemarkedssjef
-
Bilimportørenes Landsforening:
Leder for kommunikasjon og myndighetskontakt
-
Svalbard Auto AS:
Mekaniker for personbil
-
If Skadeforsikring:
Teknisk inspektør, Storbil og Maskiner
-
HTS Packline:
Junior selger
-
Stangeland Maskin AS:
Lakkerer med fagansvar
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger Varebil
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Audi A3 3,2 DSG: Dyr moro
Hvis du er villig til å bruke 650.000 på ny bil, har du mye å velge mellom. Hvis du i tillegg vil være diskret, kan Audi A3 3,2 V6 DSG quattro være et alternativ.
Den ser nesten ut som en vanlig A3, du skal ha peiling for å se at dette er et råskinn i diskret innpakning. Men en kjenner vil gi deg anerkjennende blikk, han nikker gjenkjennende til de doble eksosrørene, logoen på bakluka og det sportslige interiøret. Og når du vrir om tenningsnøkkelen, forsvinner all tvil. Dette er en ekte entusiast-bil.
Førermiljø og interiør er en sportsbil verdig, vi har tidligere kjørt A3 i mer moderate versjoner og følt oss godt til rette bak rattet. Understellet er sportslig, og bremsene står i stil til motorens kraft og dynamikk. DSG-gear med hendler bak rattet lar deg kontrollere kreftene effektivt på tre forskjellige måter, manuelt når du ønsker, Sport-innstilling når du vil kjøre aktivt uten selv å geare og Drive-innstilling når du snegler deg frem i bytrafikken eller ønsker komfort på langtur. Uansett innstilling skjer skiftene silkemykt og raskt.
Med 250 hester og et dreiemoment på 320 Newtonmeter i området mellom 2500 og 3000 omdreininger, sier det seg selv at permanent firehjulsdrift er et nyttig hjelpemiddel, spesielt på norsk vinterføre. Det er også de elektroniske hjelpemidlene som inkluderer en effektiv stabilitetskontroll (ESP) som får deg ut av vanskelige situasjoner før de oppstår.
Drømme-bilen har en pris på kr 645.300. ”Vår” bil var i tillegg utstyrt med en del tilleggsutstyr slik at totalprisen beløp seg til 690.000 kroner. For et slikt beløp kan du velge mellom mye morsomt, både større biler med nesten like mye kraft og mindre biler som er enda mer sportslige. Du sparer for eksempel over 200.000 dersom du nøyer deg med en A3 med 200-hester TFSI-motor eller en Subaru Impreza WRX. Godlåten er selvsagt ikke den samme, men tenk hvor mye moro du kan ha for pengene du sparer.
J | L |
Diskret utseende | Utseende som rimeligste A3-modell |
DSG gear | Dårlig sikt bakover og til siden |
Ren V6-kraft uten jukseturbo | Meget stiv pris for så kompakt bil |