-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Bertel O. Steen Larvik:
Servicemarkedssjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Møller Bil Skadesenter Hamar:
Biloppretter og Billakkerer
-
Møller Bilskolen:
Instruktør
-
Møller Bil Orkdal:
Klargjører
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder Klargjøring
-
Bilia JLR Import Norway:
Warranty specialist, Bilia JLR
-
Werksta Norge:
Regionleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Polestar
-
Motor-Trade AS:
Takstmann / Bruktbilkoordinator, Trondheim
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder og Verkstedsupport
-
Bilskadesenteret Telemark AS:
Billakkerer
-
OFV:
Leder for kjøretøydata
-
Møller Bil:
Junior Business Controller
-
Møller Bil Jessheim:
Markedssjef Volkswagen personbil
-
Møller Bil Haugesund:
Bilmekaniker
-
Toyota Voss A.S:
Bilmekanikar
-
VerkstedGrossisten:
Lager- og Deleselger
-
Helios:
Salgs- og supportmedarbeidere
-
Toyota Sotra AS:
Salgskonsulent
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Produksjonsleder verksted
-
Nesbyen Auto AS:
Servicemarkedssjef
-
Bilimportørenes Landsforening:
Leder for kommunikasjon og myndighetskontakt
-
Svalbard Auto AS:
Mekaniker for personbil
-
If Skadeforsikring:
Teknisk inspektør, Storbil og Maskiner
-
HTS Packline:
Junior selger
-
Stangeland Maskin AS:
Lakkerer med fagansvar
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger Varebil
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Audi A3 Sportback 2.0 TFSI: Kjapt V6-alternativ
Har du lyst på A3 med 3,2-liters V-sekser, men mangler 200.000 kroner? Svaret er 2.0 TFSI.
Først publisert i BIL 2 - 2005.
Audi A3 Sportback har vi tidligere kjørt i våre spalter, blant annet i sammenligningstest i Bil nr 10 i fjor hvor den fikk samme poengsum som BMW 1-serie, men hvor vi på subjektivt grunnlag bedømte Audien først. Den gang hadde vi 1,6-literen under panseret, denne gang er det den direkteinnsprøytede 2.0 TFSI-motoren som gjelder. Dette er en virkelig morsom kvikkas, nøyaktig samme motor som nå er å finne i Golf GTi, med herlig fraspark og et solid dreiemoment over et uvanlig bredt turtallsområde. Kombinert med quattro og sportsunderstell er dette en bil som virkelig gir kjøreglede for pengene.
Når prisen er drøyt 200.000 kroner billigere enn tilsvarende bil med 3.2 V6 under panseret, sier det seg selv at ikke alle motordata er identiske
(40 Nm og 50 hk mindre i to-literen) – men i praksis er det ikke mye som skiller. V-sekseren er bare 0,7 sekunder raskere fra null til hundre – den forskjellen er i hvert fall ikke verdt merprisen. De statlige avgiftskronene drar seg fort oppover på grunn av større motorvolum og flere hester.
I tillegg til grunnprisen inneholder vår prøvebil utstyr for over 96.000 kroner, hvorav navigasjonsanlegg, skinnseter og TV-mottak utgjør de største postene. Den billigste posten (1260 kroner), men likevel en av de mer praktiske, er integrerte solgardiner for siderutene bak.
Audi A3 Sportback 2.0 TFSI
Pris: kr. 442.200,–
Motor: 4-sylindret rekkemotor. 1984 ccm. 147 kW (200 hk) v/5100 o/min. 280 Nm v/1800–5000 o/min.
Mål og vekt: LxBxH: 429 x 176 x 142 cm. Akselavstand: 257 cm. Egenvekt m/fører: 1545 kg. Tillatt totalvekt: 2030 kg.
Dekk: 225/45 R17.
Bagasjerom: 370 liter (VDA).
Tankvolum: 55 liter.
Aks. 0 – 100 km/t: 7,1 sek
Toppfart: 234 km/t
Forbruk blandet kjøring: 0,89 l/mil
CO2-utslipp: 214 g/km