-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Selger Subaru raskere enn Petter kjører dem
Ingen bilavis er som MotorBransjens januarutgave. Siden 1991 har direktørene hos samtlige norske bilimportører latt seg intervjue til nettopp denne utgaven om sitt syn på året som gikk og om hva de spår om kommende år.
Nummer sju ut på BilNorge er adm. direktør Kåre Foss i Subaru Norge AS og MG Rover Norge AS. I hvert fall Subaru har solgt langt over importørens egne mål i år, og de britiske produktene er heller ikke langt unna importørens målsetting. Vi stilte Foss MotorBransjens etter hvert ganske velkjente spørsmål:
1) Hvor godt fornøyd er du med salget av egne merker i 2004, på en skala fra 1 til 10?
Svar: Subaru 10 og MG/Rover 9. Både totalmarkedet og våre egne markedsandeler bærer preg av at den økonomiske utviklingen i Mor Norge har vært veldig bra og har vært særs fordelaktig for det som engang var vår lille nisje.
2) Hvilken bilmodell i ditt eget program er din personlige favoritt?
Svar: 2 liters Legacy. Det er en bil som gir en usedvanlig kjøreglede. Mye av den samme harmonien finner man også i Rover 75 med 1,8 liter turbo. Akkurat disse to versjonene er uhyre balanserte biler i ethvert henseende.
3) Hva vil opphøret av Gruppeunntakets lokaliseringsklausul fra 1. oktober 2005 bety for DIN virksomhet?
Svar: Usikkerhet rundt tilleggsetableringer. Jeg tviler for så vidt på investeringer fra utlandet, men så har jeg heller ikke fått noen signaler om noe slikt. Derimot har Birger N. Haug signalisert at de vil gjøre slike grep et par steder, noe som allerede har skapt litt uro. Men når det er sagt, skal det jo også sies at enhver forhandler har sin fulle rett til å forsøke slike utvidelser.
Resten av spørsmålene, svarene og ikke minst nøkkeltallene vil du altså finne i MotorBransjens Årsnummer 2005, som utkommer i januar.