-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Bentley i eksklusivt opplag
For 75 år siden kjørte Le Mans-vinner og eventyrer Woolf Barnato raskere enn det berømte Blåtoget gjennom Frankrike. Slikt må selvsagt markeres med spesialmodell og sosietetsarrangement.
Det var på et party i Cannes at Barnato, lederen for The Bentley Boys som hadde vunnet Le Mans i 1928, 1929 og 1930 med en Bentley Speed Six, fortalte at han skulle klare å kjøre raskere enn det blå ekspresstoget mellom Cannes og Calais.
For å bevise sin påstand startet han samtidig som toget forlot stasjonen i Cannes neste morgen. Han krysset Kanalen neste dag, og var i London fire minutter før toget ankom stasjonen i Calais.
Bentley Motors og spesialdivisjonen Mulliner markerer begivenheten med en spesialutgave av den luksuriøse Arnage. Arnage Blue Train Series skal være så eksklusiv at ordreboken allerede er lukket før vi vanlig i det hele tatt visste at den var åpnet. Ikke uventet finner flesteparten av bilene sine kunder i USA.
Kraft og krom
Under det lange panseret finner vi en 450-hesters utgave av Bentleys 6,75-liters twin turbo V8-motor. Maks dreiemoment er 875Nm ved 3.250 omdreininger, og det er nok til å gi den store bilen en aks-tid til 100km/t på drøye 5,5 sekunder og en potensiell toppfart på 270 km/t. Chassis og tuning av hjulopphengningen er hentet fra Arnage R.
Eksteriørt kjennetegnes Blue Train Series av 19-tommers spesialfelger, soltak, masse krom og to doble eksosrør. Både front- og bakfangere er spesialdesignet og bilene har fått spesielle lufteventiler bak forhjulene. Den eksklusive serien får den bevingede B-en i sort både på utsiden og på dashbordet – en vanlig spesialitet på Bentleyer utenom det vanlige.
For noen uker siden fikk den første modellen i spesialserien følge av den originale ”Blue Train” Speed Six og andre historiske Bentley-modeller til en historisk reise fra Cannes til London langs Barnatos originale rute.
Årets utgave var nok mer komfortabel enn den opprinnelige, med innlagte attraksjoner som vinsmaking samt overnattinger og gastronomiske opplevelser på slott langs veien.