-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Chrysler på riktig kurs
Den tredje av de tre store amerikanerne kommer også med positive signaler.
Mens Ford har kunnet fortelle at de tjener penger og ikke trenger kunstig åndedrett fra det offentlige, og mens GM har samlet overskrifter ved å tilbakebetale store lån og gå overskudd i første kvartal, har Chrysler sakte og rolig, og uten trommer og trompeter, jobbet seg sakte opp av møkka.
Vi har ikke hørt mye fra dem, bortsett fra at Sergio Marchinne, som er mer Canadier enn italiener når han bor på hybelen sin i Detroit, har lovet at vi skal se svarte tall derfra i år.
Dessuten betalte de tilbake 2 milliarder av et lån på totalt 14,3 mrd. for ikke så lenge siden. Og nå har de betalt tilbake enda 1,9 milliarder.
Finansdepartementet skriver blant annet at ”dette er betydelig over det departementet hadde ventet å få tilbake på dette lånet…” det høres med andre ord ut som om de ikke egentlig hadde hatt håp om å få pengene tilbake i cash, slik det nå skjer.
Egentlig var dette lånet nedskrevet til nesten ingenting – det var opprinnelig Bush-administrasjonen som innvilget disse (også til GM) og de var bare ment å holde liv i selskapene til de hadde gått gjennom konk-kverna.
Men med nesten 4 milliarder tilbakebetalt er alle veldig fornøyd, og det kan fort bli mer. Marchionne sier at han regner med at Chrysler tjener rundt 200 millioner dollar på en omsetning på litt over 40 milliarder i år.
Fremdeles eier Staten 9,9 prosent av ”nye” Chrysler – ikke i nærheten av de 70 prosent de eier av GM.