-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Infiniti for Kina
Infiniti vil ha en bit av den store kinesiske premium-kaka. Da må de selvsagt tilpasse seg kravene fra kresne kunder.
Man lykkes ikke i dette markedet uten å ha modeller med lang akselavstand. Det har europeiske premium-produsenter erfart for lenge siden, og tatt følgene av.
Nå fester Nissans premium-merke, Infiniti, grepet i Kina ved å lansere en ny modell, Q50L, en spesialutgave av den sportslige sedanen Q50. En akselavstand som er strukket med 48mm gir mer plass og komfort i baksetet, et viktig argument for kinesere.
Infiniti har etablert sitt nye hovedkontor i Hong Kong, og har store planer for det kinesiske markedet i årene fremover. Q50L følger i fotsporene til Q70L, den luksuriøse Infiniti-modellen som ble skreddersydd for Kina i 2012.
Pioner
Q50L er den første modellen fra Infiniti som produseres i Kina, og den skal kun leveres i dette verdens største bilmarked.
Xiangyang-fabrikken i Hubei provinsen blir Infinitis fjerde produksjonsanlegg. Det neste blir trolig i Storbritannia med en ny modell skreddersydd for Europa.
Infiniti Q50L har en lengde på 4852 mm over en akselavstand på 2898 mm. Vi tror på dem når de skryter av å ha størst benplass i dette nisjesegmentet. Under panseret sitter en 2,0-liters turbomotor som varter opp med 211 hestekrefter og et dreiemoment på 350 Newtonmeter.
Luksus
Bilen holder et meget høyt luksus- og sikkerhetsnivå, og blant de teknologiske nyvinningene er Direct Adaptive Steering (DAS), et steer-bywire system.
Det er i første omgang kun denne spesialmodellen som skal produseres i Kina, andre modeller, deriblant den vanlige Q50, vil fortsatt komme utenfra.
PS!
Det mørke bildet er publisert i en egen pressemelding med tittel: «Inspiration à la Infiniti»
Den korte teksten som følger bildet sier: «Snart vil Infiniti dele en visjon – sin sjel – på et nivå vi ikke tidligere har sett fra selskapet»
Siden tittelen er fransk kan vi spekulere i at vi får vite mer på bilutstillingen i Paris i oktober. Hva det dreier seg om, den europeiske modellen vi er lovet neste år eller en ny Q70 luksus-limo, får vi ikke vite i denne omgangen.