-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Lincoln MKX kom hjem
Lincolns konseptutgave av MKX debuterte i Beijing i april. Så ble den hentet hjem til USA for å stå på bilutstillingen i Los Angeles.
De fleste er nok ganske enige om at dette såkalte konseptet skal bli den tredje i en serie av fire helt nye Lincoln-modeller som skal være på plass innen modellår 2016.
Riktignok forteller designerne oss at denne bilen er inspirert av fly og motorsykler. For meg ser den ut som en ganske trygg SUV som er designet for å kunne være en fellesnevner for alle smak- og trendretninger over hele kloden.
Det har allerede vært avholdt en rekke kundeklinikker både i USA og i Kina – de har åpenbart ikke vært dramatiske, for det har ikke skjedd noen endringer på bilen i det halve året som har gått siden Auto China denne våren.
Off-roader
Til å være en luksus-SUV har Lincoln lagt ganske stor vekt på tilsynelatende terreng-egenskaper.
Høy bakkeklaring, skliplaten foran ser ut som den er separat (og derfor ekstra kraftig), hjulåpningene er «forsterket» av noe som ser ut som et slags motstandsdyktig kunststoff, samtidig som den elegante aluminiumprofilen som forbinder hjulåpningen foran med de bak, der Lincoln-emblemet er gravert inn, forteller at denne er velegnet til en opera-premiere også.
Hekken er også ganske ekspressiv. Den skrå taklinjen der bak, sammen med muskler over bakhjulene, må nok tolkes i retning av sportslige intensjoner. 21-tommers hjul ødelegger ikke akkurat for dette inntrykket.
Viktig segment
Både den splittede grillen foran og baklys i hele bilbredden er en del av de nyeste Lincoln designs-signalene.
Når denne modellen kommer i produksjon (det er ingen vits i å si ‘hvis’) vil den havne rett i et sterkt voksende segment. I dag har denne biltypen 36 prosent av det globale luksusmarkedet. Man regner med at det vil øke til 44 prosent innen 2018.