-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Ny trehjuling fra Morgan
Morgan stiller på Goodwood-tivoliet i helgen med en ny trehjuling. Noe av poenget er definitivt borte.
Spør du meg, så vil jeg påstå at den store V2-klumpen som henger ut der foran på Morgans trehjuling er vel så viktig for kjøretøyets utseende og image som den er for fremdriften.
Jeg mener – enhver motor vil kunne trekke denne lille morobilen fremover, men det er VeTo-uttrykket som gir den karakter og nærvær.
Og nå skal den bort!
Elektrisk
Ikke alltid og på alle, men på Goodwood kommer altså Morgan med noe de kaller en prototype på en elektrisk 3-hjuler. Navn har den også fått: EV3!
Fabrikken holder kortene så tett til brystet at de ikke en gang har sendt ut et bilde der du ser antydninger av fronten.
Kastrert, tenker jeg umiddelbart på.
Da får det ikke hjelpe at på et av bildene ser den ut som en Saltracer-spessial fra Bonneville. Tøft nok det, men ikke akkurat i Morgans 30-talls nostalgiske bilde.
Nå skal jeg skynde meg å legge til at Morgan er ikke ukjente med strøm, de viste en Plus E prototype i Genève for tre år siden, med virkelig morsomme spesifikasjoner, blant annet en femtrinns manuell girkasse.
Og vi kan jo håpe på noe morsomt her også, selv om særtrekket, kjennetegnet, er operert vekk.
Utfordrende
For vi vet da såpass som at det er snakk om en elmotor på 75 kW (102 hk). Det tilsvarer 20 hk mer enn i forbrenningsutgaven, og dessuten synker vekten fra 525 til 450 kg. Det på tross av at den har batterier som teoretisk vil kunne holde en full Leaf-strekning.
Den vil nok, med andre ord, kunne nå hundre fortere enn de seks sekundene som standard-utgaven bruker.
Men det som betyr noe her, i tillegg til utseendet, er hvordan den vil oppføre seg. Dersom du tror at en svær haug jern, godt mellom, og litt i forkant av forhjulene, ikke setter sitt preg på kjøre- og styre-egenskaper, kan jeg love du tar feil.
Nå skal dette momentet forsvinne og tyngdepunktet flyttes bakover. Jeg er sikker på at det ikke blir dramatisk, men jeg lover at store deler av karakter og personlighet er forsvunnet.
Jeg har sagt det før, jeg liker ikke Goodwood!