-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Tre små, viltre krabater
Skjerpede CO2-krav gjøre små SUV-er til fremtidige publikumsvinnere. Derfor tok vi med Mazda CX-3, Opel Mokka og Suzuki S-Cross til test.
Først publisert i Bil 11-2015.
Sann mine ord, det kommer til å bli mange små SUV-er å se på veiene i årene framover.
Og forklaringen er enkel: gammel SUV-vane er vond å vende, så når skjerpede CO2-krav om få år gjør de store SUV-ene komplett uspiselige og de kompakte mer kostbare, står små-SUV-er med akseptabel miljøprofil igjen som vinnerne.
Testbilene våre, nye Mazda CX-3, oppgraderte Opel Mokka og populære Suzuki SX4 S-Cross, vil trolig være blant dem.
Norge er dessuten et typisk SUV-land. Holdes elbilene utenfor, topper SUV-ene som klasse bestselgerlisten så langt i år. Mer enn hver fjerde nysolgte personbil (27,2 prosent) defineres som SUV og 79,9 prosent av dem trekker på alle hjul.
Så tilbake til de tre små som slett ikke er så små at de ikke duger til å dekke hverdagslige transportbehov for de fleste. Samtidig er testbilene mer forskjellige enn første øyekast kan gi inntrykk av.
OBS!
Prisene i testen var gyldige da bladet ble produsert. Du finner alltid oppdaterte priser i vår nybildatabase.
LES VIDERE:
- Del 1
- Del 2
- Del 3
- Konklusjon
- Testdata
- Poeng