-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Oslo Motor Shows beste?
En rekke juryer skal kåre den beste et-eller-annet på Oslo Motor Show. Spør du meg om beste enkeltmannsprestasjon er jeg ikke i tvil: Jan Kåre Tørresdals Drop-tank racer.
Inne i Amcar-hall B blir det bråstopp. Først skjønte jeg ikke hva det var – en slags dragster? Men det var et eller annet med den nederste delen av bilen. Og så så jeg selve karosseriet som lå pent plassert i bakgrunnen.
Men Jan Kåre Tørresdal mener alvor. Han har forresten ment alvor lenge: «Jeg har vel 8 – 9 biler bak meg. En var den gamle politibilen i Haugesund, som jeg bygde opp igjen. Så tro mot originalen at jeg til og med fikk offentlighetens tillatelse på å bruke politidekalen på bilen. Det hele basert på en Ford F 100 fra 1955, skikkelig sliten.Men den han har bygget nå har egentlig ikke startet som noe som helst, bortsett fra en stolt tradisjon – dels fra fersk etterkrigstid og dels fra noe som ligger 100 år tilbake.Bilen til Tørresdal er bygget etter den klassiske oppskriften. Droptank, chassis-tendenser fra 30- og 40-tallet, men en motor som gjerne vil leke. I dette tilfelle, en smallblock Chevrolet på et sted midt mellom 500 og 600 hester. «Så først blir det kjøring for å sikre lisensen på El Mirage (i California). Så blir det tilbake igjen til høsten for å gjøre Bonneville». Sa jeg at Amcar-klubben er entusiastisk og solidarisk? Den legger vekt på fellesskapet også. En av høsten klubbturer i august tar med seg blant annet Woodward, men høydepunktet blir nok å applaudere Tørresdal og «The Flying Norwegian».Da var farten 289 km/t. Jeg regner med at vår nye Flying Norwegian bedrer den – han har allerede smakt på 250 – uten karosseri – på flystripen på Stord.Og etter Bonneville kan det ble Pendine i England og Fanø i Danmark. Det begynner å bli mange muligheter for å demonstrere klassiske oppskrifter som denne. Og så utrolig bra at det endelig er en med norske farger i dette fargesprakende fellesskapet også.BilNorge.no er til stede på Oslo Motor Show, og alle våre saker herfra finner du her!