-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
Morsomste utstillingsfirkanten
Et snes er fremdeles tyve, og det var akkurat det som var tallet på antall hjul i den som kanskje er den morsomste utstillingsfirkanten på Oslo Motor Show.
Her var det ikke noe firma, egentlig ikke noen som kunne fortelle meg noe som helst om hva man så der heller, forresten – men det gjorde ikke noe. Disse greiene snakket for seg selv.
Skal vi prøve å finne en fellesnevner så må det være mer eller mindre ødelagte amerikanere fra 20- og 30-tallet, pluss to dekorative Harlyer fra samme eier, Fredrik Sandbo fra Fetsund – fra 40- og 50-tallet.
Fire biler og to sykler, det blir nøyaktig et snes. Hvis vi teller hjulene. Nå går jeg ut fra som en selvfølge at blant de mange best-i prisene som skal deles ut i dag, vil du ikke finne en pris for snes-kategorien, så jeg deler like godt ut min nå.
Den går til Sandbo, pluss en Speedster, basert på en T-Ford fra 1923, to skikkelige Rat Rods, en basert på en 1931 Hudson, den andre på en 1930 Ford pick up, og den siste er en Ford Five Window coupé fra 1932.
Jeg kan love at det var ikke mye igjen av de vinduene.
Særlig ikke frontruta – den hadde høyde som en brevsprekk.
Men der satt i hvert fall føreren såpass høyt at han kunne se over motoren, på tross av et forgasserutstyrt vertikalt rør på en meter omtrent.
Den pickup-baserte var til gjengjeld lav, så lav at innsugningsrøret raget en del over panneluggen din.
Hudson-bilen var helt genial, blant annet med hensyn til accessoirene. Taket var jo bare en illusjon, men det var faktisk funnet fester for et takstativ, og bare å beundre det som var lesset oppå, var verdt hele turen.
Speedsteren var vel kanskje den jeg stoppet lengst opp ved, for den var så utrolig riktig. Ikke parodi på noe som helst – det var jo slik et uendelig antall konkurransebiler i USA så ut på denne tiden. Og en finish som en Winfield Special gjorde den jo enda mer appetittlig.
Og da jeg på kjøpet fikk med meg Edelbrock-topplokk på to av V-åtterne, og en – hvor mange? – 26? bolters Offenhauser topp på Five Window bilen – som ikke het Ford allikevel da jeg så nærmere etter - da blir jeg ganske glad.
De sto så godt samme alle seks, at man skulle tro det hele var satt sammen av en kurator med master i god smak.
Som sagt, ingen tvil – Snes-prisen. Snesvis av dem.
Og - også som sagt – i dag er siste dagen du kan reise til Lillestrøm og virkelig oppleve Oslo Motor Show.
BilNorge.no er til stede på Oslo Motor Show, og alle våre saker herfra finner du her!