-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Bulli og / eller ID til Detroit
Volkswagen fortsetter med modelloffensiven sin. Som et glimt inn i fremtiden kommer de med en (eller er det to?) konsepter til Detroit.
Den ene vet jeg absolutt ingenting om, bortsett fra at den er et nytt medlem av den I.D.-familien vi møtte i Paris for første gang i høst.
Samtidig kan det hende at det er denne Volkswagen snakker om nå de forteller at de også kommer med en robotkjørende minibuss.
Men det er langt fra presisert at det er denne som er I.D.-en.
Men hva denne angår finnes det allerede et par skisser der ute. En viser et ratt som trekker seg tilbake i dashbordet og lyser som en glorie (julestemning?) når det ikke benyttes.
Microbus?
Den andre skissen viser heller ingenting av betydning, bortsett fra at det er akkurat nok til at vi tenker «Bulli» med en gang.
Og da tenker vi på den minibussen – egentlig ganske retro – som VW viste for mange år siden og som de etterpå har teaset med jevne mellomrom. Jeg tror vi nevnte den første gang i 2001.
Nå ser det altså ut som om den endelig er tilbake. Men med et så moderne innhold og tankesett at vi får tro det også har hendt noe med eksteriøret, slik at ingen lenger vil være i tvil om at dette dreier seg om 2020 og fremover.
Ubesvarte spørsmål
Jeg regner med at VW fortsatt vil sende oss noe forhåndsinfo om disse nyhetene i dagene som kommer, slik at vi skjønner litt mer.
Men det som skal bli virkelig spennende er å se hvordan denne (disse?) nyhetene skal morfes inn i resten av merkevarejungelen.
Blir I.D. et undermerke for Volkswagen eller for Moia, eller kanskje det blir noe helt selvstendig?
Og det blir også spennende å få svar på hvordan disse produktene skal føye seg sømløst inn i det overordnede mobilitetstjeneste-bildet som VW er i ferd med å forme nå.