Mitsubishi Eclipse Cross
Mitsubishi Eclipse Cross
Mitsubishi Eclipse Cross
Mitsubishi Eclipse Cross
Mitsubishi Eclipse Cross
Mitsubishi Eclipse Cross
Mitsubishi Eclipse Cross
Mitsubishi Eclipse Cross
Mitsubishi Eclipse Cross
Mitsubishi Eclipse Cross
Mitsubishi Eclipse Cross
Mitsubishi Eclipse Cross
Mitsubishi Eclipse Cross
Mitsubishi Eclipse Cross
Mitsubishi Eclipse Cross
Mitsubishi Eclipse Cross
Mitsubishi Eclipse Cross
Mitsubishi Eclipse Cross
Mitsubishi Eclipse Cross
Mitsubishi Eclipse Cross
Mitsubishi Eclipse Cross
Mitsubishi Eclipse Cross
Mitsubishi Eclipse Cross
Mitsubishi Eclipse Cross
Mitsubishi Eclipse Cross
Mitsubishi Eclipse Cross
Mitsubishi Eclipse Cross
Mitsubishi Eclipse Cross
Mitsubishi Eclipse Cross

Mitsubishi vil være sporty

Mitsubishi slipper i dag de første bilder av modellen som skal debutere i Genève neste uke. Men på ett viktig punkt er vi ikke blitt noe klokere.

Publisert Sist oppdatert

Vi har fått mange indikasjoner på at Mitsubishi ønsker å tette gapet mellom lille ASX og mellomstore Outlander. Sistnevnte har jo vært en gedigen suksess i Norge med hybrid drivlinje – faktisk ble den kun slått av Golf på registreringsstatistikken i fjor.

Styreformann Osamu Masuko ga oss signaler om at hybride drivlinjer var en viktig del av Mitsubishis fremtid da vi intervjuet ham i 2014. Dermed var forhåpningene store til at vi skulle få se en ny ladbar hybrid i Genève neste uke.

Vi ble ikke mindre styrket i troen da GT-PHEV Concept dukket opp på Paris-utstillingen i fjor høst – en sporty crossover med neste generasjon hybrid drivlinje.

Derfor må jeg medgi at jeg er litt skuffet når jeg i dag leser informasjonen Mitsubishi har frigitt om nye Eclipse Cross. Her er det nemlig ikke et ord om ladbar hybrid – den skal lanseres med to alternative drivlinjer – en 1,5-liters turbo bensinmotor og en 2,2-liters diesel.

Det må vel finnes en hybrid utgave i kulissene? Eller er det for liten interesse i andre markeder til at slik drivlinje kan forsvares? Dette skal vi finne mer ut om når vi drar til Genève neste uke – vær trygg.

I mellomtiden kan du få noen tørre fakta om Eclipse Cross. Den måler 4.405 x 1.805 x 1.685 mm (LxBxH) over en akselavstand på 2.670 mm. Bensinmotoren leveres i kombinasjon med CVT automatgirkassse med 8 simulerte trinn mens dieselmotoren har en 8-trinns automat.

Også Eclipse-navnet da? Kunne de ikke funnet på noe helt nytt i stedet for å pynte på betegnelsen fra en helt annen type bil?

Som sagt – flere detaljer når vi har sett bilen og snakket med Mitsubishi-folket i Genève neste uke. Og forhåpentligvis gode nyheter for deg som venter på en ny hybrid.

Powered by Labrador CMS