-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Glickenhaus med klokke og bag
Du skulle se godt etter for å se hva som var annerledes med SCG003S. Men Sen står for Stradalen, dette er en gateutgave av den rene raceren fra Glickenhaus. Registreringsskilt fra New York bekreftet det.
Glickenhaus har du møtt før på denne siden. Bilen (og mannen) er et av de mange paradoksene som gjør for eksempel Genève-utstillingen så morsom.
En ting er at en amerikansk mangemillionær får håndbygget sine helt spesielle Pininfarina-Ferrarier for å kose seg med. At han da også finner på å bygge sine egne racerbiler for å dundre rundt på «Ringen» med er også helt innafor.
Men hvorfor i all verden skal han vise alle de som besøker Genève-utstillingen hva han driver med?
Sannsynligvis har han en forretningsplan, men han ligger veldig lavt med den. De få som foreløpig har hans biler er venner av huset – det er for eksempel Thomas og Franck og Jeff som deltok i utviklingen av den ferske gateversjonen, sammen med Andreas Simonsen, og det er Chris Ruud som kjører Macchinadue.
At bilene har kallenavn på italiensk er forresten helt naturlig. De bygges i Italia, hos Manifattura Automobili Torino.
Rett fra banen
Den hvite Stradale-modellen er bygget på akkurat samme lest som de andre. Et karbonfiberskall, kledd med så minimalt karosseri som mulig, med ekstreme aerodynamiske hjelpemidler – 2 G i svingene med aerodynamisk indusert marktrykk, er hverdagskost også for gateversjonen.
Og den har også racerens 4,4-liters V8, men her med 750 hk – litt ned fra Corsa-utgavens 800 hk og 850 Nm. Null til 100 på under 3, og 350 km/t.
Men inni er S’en annerledes enn C’en. Blå Alcantara, ganske elegant, mer komfortable seter og mange muligheter for en utførelse helt etter kundens ønsker.
Det gjelder forresten chassiset også – det kan også stilles opp helt etter kundens ønsker.
Jovial
Jim Glickenhaus, som selv alltid rusler rundt på standen og er med på å bygge den opp, og som snakker med alle som kommer bortom, regner med at de kommer til å begynne å utlevere denne utgaven fra midt på sommeren.
Jeg sa blå Alcantara. På utsiden av bilen sto et objekt som nok er en del av hans forretningsplan.
Sammen med gateutgaven presenterte han en liten kolleksjon bagasje. En bag og en liten veske som er formet spesielt etter den plassen som er tilgjengelig inni bilen, bagen er så smart at håndtakene forsvinner når den er på plass i bilen, slik at ikke noe henger utenfor og er i veien.
Tidsriktig
Og begge er selvfølgelig sydd av de beste italienske håndverkerne og laget av de beste materialene.
Her var de blå og svarte, spesielt tilpasset bilen, og fortalte samtidig at dette kan også spesialbestilles, skreddersydd til det interiøret som er valgt.
Og selvfølgelig dukket klokka opp også. Nå har Glickenhaus og den forholdsvis ferske franske ur-produsenten BRM (Bernard Richards Manufacture).
Det er ikke første gang vi finner BRM i forbindelse med biler – de har i hvert fall jobbet med både Abarth og DS før, men nå har de laget en helt spesiell SCG003S-kolleksjon.
Den ene er så begrenset at der nøyer man seg med 24 i hver serie, men det skal også lages en i serier på 300.
«Pris på forespørsel» som det heter.
Helt i tråd med bilen.