-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Kustom-konge til Norge
John DAgostino kommer til Norge og til Oslo Motor Show. Der skal han vise frem bil og møte fans hele helgen.
John D’Agostino – ringer navnet en bjelle? Vel, etter Oslo Motor Show i høst vil navnet kanskje fremskaffe et helt klokkespill i hodet.
Mannen som står bak «Kustom»-uttrykket, gjennom sin Celebrity Kustoms-merkevare, skal nemlig tilbringe hele Oslo Motor Show-helgen på utstillingen.
Her kan fansen slå av en bilprat og få lapper, t-skjorter og hva enn annet de ønsker signert av kustom-kongen selv.
Det er tydelig at han gleder seg til å komme til Norge, for ved flere anledninger har D’Agostino og teamet rundt ham lurt på om ikke nyheten om hans ankomst snart slippes.
Og dette er den nyheten!
Tidlig krøkes
D’Agostino har modifisert biler helt siden studietiden midt på 60-tallet – men interessen startet langt tidligere.
- Jeg pleide å se disse bilene kjøre forbi min fars hus, har D’Agostino fortalt i et tidligere intervju.
- Da jeg fylte 16 ville jeg bygge min egen custom-bil, en 1956 Chevy. Den viste jeg frem på lokale bilutstillinger, og litt etter litt begynte jeg å delta på de større showene.
1956-modellen var en senket hardtop, med to-tone lilla og hvit lakkjobb – en bil han kjørte i high school-perioden sin, og villig viste frem.
Selv om D’Agostino tidlig var fascinert av biler, og spesielt spesialbyggene i området, var det ikke gitt at han skulle bli bilbygger.
- Jeg studerte business og økonomi, og gikk videre til en teknologi-høyskole i Phoenix, Arizona, sier D’Agostino.
Elektronikk for kjedelig
- Jeg likte elektronikk veldig godt, helt til jeg begynte å arbeide. Jeg jobbet et år som elektro-tekniker, men det ble for kjedelig for meg. Jeg likte bare det som handlet om biler.
Deretter gikk D’Agostino på skole igjen, nærmere hjemtraktene, før han begynte å bruke mer tid på custom-byggene sine – eller, kustom-byggene, strengt tatt.
I de senere år har Elvis-biler blitt en av D’Agostinos kjennemerker. Han ble kjent med et ektepar som pleide å følge Elvis tett, der kona var en av The Kings gamle groupier. Da hun døde solgte ektemannen alt av Elvis-memorabilia til D’Agostino, og slik var Elvis-frøet sådd.
Nå er tre av Elvis’ gamle biler bygget om av kustom-byggeren, jeg tviler ikke på at det kan bli flere.
John D’Agostino skal stå på stand C02-28. Mer informasjon om Oslo Motor Show finner du her.