-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Bertel O. Steen Larvik:
Servicemarkedssjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Møller Bil Skadesenter Hamar:
Biloppretter og Billakkerer
-
Møller Bilskolen:
Instruktør
-
Møller Bil Orkdal:
Klargjører
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder Klargjøring
-
Bilia JLR Import Norway:
Warranty specialist, Bilia JLR
-
Werksta Norge:
Regionleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Polestar
-
Motor-Trade AS:
Takstmann / Bruktbilkoordinator, Trondheim
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder og Verkstedsupport
-
Bilskadesenteret Telemark AS:
Billakkerer
-
OFV:
Leder for kjøretøydata
-
Møller Bil:
Junior Business Controller
-
Møller Bil Jessheim:
Markedssjef Volkswagen personbil
-
Møller Bil Haugesund:
Bilmekaniker
-
Toyota Voss A.S:
Bilmekanikar
-
VerkstedGrossisten:
Lager- og Deleselger
-
Helios:
Salgs- og supportmedarbeidere
-
Toyota Sotra AS:
Salgskonsulent
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Produksjonsleder verksted
-
Nesbyen Auto AS:
Servicemarkedssjef
-
Bilimportørenes Landsforening:
Leder for kommunikasjon og myndighetskontakt
-
Svalbard Auto AS:
Mekaniker for personbil
-
If Skadeforsikring:
Teknisk inspektør, Storbil og Maskiner
-
HTS Packline:
Junior selger
-
Stangeland Maskin AS:
Lakkerer med fagansvar
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger Varebil
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Drømmesalg fra Citroën
Er det mareritt eller ønskedrøm? Citroën skal selge ut mengder av sine attraksjoner fra selskapets store historiske samling.
For noen vil det være et ønske som går i oppfyllelse. For andre er tanken på at denne sære fabrikken nå skal splitte opp sin enestående samling av produksjonsbiler i alle aldre, av prototyper og av konseptbiler som vi har gått og siklet på, på ganske nylige bilutstillinger, ganske bisarr.
Søndag går de under hammeren.
Det er lenge siden vi har fortalt dere om Conservatoire Citroën.
Milelangt unna det vi forstår som et museum, mye mer et lager og derfor enda mer fascinerende å besøke enn en velredigert samling disiplinerte objekter.
Her kunne man finne de merkeligste ting under et panser eller bak et panel. Helikopter med wankelmotor for eksempel. Sære bybilforsøk. En 4x4 som var halvparten Volkswagen.
Et skikkelig skattkammer, det var bare vanskelig å se hva som var juvelene og hva som var overflødig.
Auksjoneres
Nå har åpenbart noen sortert og latt det enorme auksjonskonsernet Drouot (de kjører flere auksjoner hver dag) ta seg av avsetningen.
Katalogen er gjort klar forholdsvis nylig og viser seg å inneholde mer enn bare biler.
Kjøredresser, originale reklamefotos, pressemapper – her er det også muligheter til å få med seg spennende suvenirer for mindre enn tusen kroner (hvis vi kan tro på estimatene), og det virker ikke som de har for store forhåpninger om superpriser heller.
Det er langt mellom biler som er estimert til mer enn 10.000 euro her. Da må man opp i de mer ekstreme konseptbilene som faktisk kan kjøres (ikke alle er utstyrt med motor, eller er sertifiserbare).
Men selv en praktfull 9-seters beach buggy bygget av Sbarro i 1999 er ikke estimert til mer enn 9-11.000 euro.
En WTCC-bil fra 2014 ligger et sted mellom 18.000 og 25.000 euro og den styggpene Tubyk varebilaktige fra 2010 er helt oppe i 30.000.
Veteraner
Er det veteraner du ser etter, så ligger en nydelig rød 5 CV med gule platehjul fra 1924 der til 3-6.000. En 1933 Rosalie, ganske sliten, er antydet til 2-4K og en 1953 Traction Avant starter på 5.000.
Eller hvis det passer bedre med et utgangspunkt eller to, kan du få 1999-prototyp/konseptet til Pluriel for 7-9.000 eller 2013-forgjengeren til C4 Cactus for et sted mellom 8 og 12 tusen. Den kjører riktignok ikke, men hva spiller det for rolle? En av dette tiårets aller vakreste skulpturer.
Opprensing
Det sies at dette bare er et opprensingssalg av reserve-materiell. Og at man med tiden skal få en skikkelig, velorganisert samling slik for eksempel Peugeot har hatt lenge. Dermed vil det også bli flere som kan ta del i Citroëns rike fortid.
Det nåværende Conservatoire har nemlig bare vært åpent for spesielt interesserte, som regel etter ganske lange forhandlinger.
Hvis du kjenner noen som er i nærheten, så er det en utstilling av objektene ute i Conservatoiret lørdag fra klokken 9.30 til 17.00. Aulnay-sous-Bois heter stedet, ikke langt fra de Gaulle flyplassen.
Og auksjonen er utelukkende online, søndag fra kl. 14.00.
En 1979 to-motors Mehari 4x4 med råtten forstilling, men med alle papirer, til antydet 2-4.000 skal jeg konsentrere meg om. Og går det bra behøver jeg ikke føle at jeg har robbet noen, de har fremdeles to til!
Du finner alle artikler med priser her
Selve katalogen kan du bla i her (krever flash)