-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Kia viser todelt konsept
Kia skal stille ut en konseptbil på den store elektronikkmessen CES som åpner i Las Vegas 8. januar. Her vises både nær og fjern fremtid.
Kia gir ingen detaljer om selve bilen, annet enn at den er el-drevet, og representerer neste steg i merkets pågående reise mot elektrifisering. Selv om bildene er mørke, avslører de at konseptet er basert på Niro.
Og da blir jo det hele litt mer interessant, for Niro er så langt lansert i to hybrid-utførelser – med og uten ladekabel. Og vi vet at en tredje utgave er på trappene, en ren elbil.
Kia Niro deler plattform og det meste av innmaten med Hyundai Ioniq, og vi vet et denne er blant elbilene på markedet med lengste rekkevidde, i alle fall så lenge vi befinner oss på et prisnivå som er oppnåelig for folk flest. En kompakt el-SUV kan utvilsomt bli en hit i Norge.
TEST: De nye folkebilene
Men påskuddet for Kia til å stille ut denne bilen på verdens største elektronikkmesse, og ikke på en bilutstilling, er for å vise noe av den fremtidsteknologien de jobber med.
Ifølge en forhåndsmelding inneholder konseptet en meget avansert «human-machine-interface» (HMI) og et avansert «bevegelses-grafisk» lys-system. Og selvsagt får vi et gløtt av fremtidens autonome teknologi.
I tillegg til konseptbilen skal Kia vise tre interaktive cockpiter med eksempler på hvordan de skal fase inn ny teknologi som skal forbedre kommunikasjonen mellom passasjerer og kjøretøy.
Dette inkluderer nye, avansert HMI-funksjoner og det de betegner som «verdens første in-car 5G oppkobling».