-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Mini følger strømmen
Selv om den ser ut som en lett kamuflert Mini, skiller den seg fra opphavet på ett viktig område.
Dette blir nemlig den første masseproduserte elbilen fra Mini når den kommer på markedet i 2019.
Jeg legger vekt på masseproduserte, for det er snart ti år siden jeg kjørte pioneren Mini Electric – en bil som ble produsert i 600 eksemplarer for å sanke vital informasjon før BMW startet elbilproduksjonen.
Vi fikk en forsmak gjennom den kule Mini Electric Concept som sto på Frankfurt-utstillingen sist høst.
Selvsagt vil den ha design som er typisk for en Mini, samtidig som detaljer vil skille den fra modellene med forbrenningsmotor.
Konseptet hadde jo blant annet en tettere grill, og det ser det ut til at testbilen på disse bildene har også. Og selvsagt mangler eksosrørene.
Foreløpig har ikke Mini sagt et ord om tekniske data, og vi kan regne med at de holder tett inntil brystet på dette området en god stund til.
Batteriteknologien er i rask utvikling, så om et år kan vi ha helt andre løsninger enn vi har i dag. Trolig snakker vi rekkevidde på godt over 300 kilometer. Kanskje så mye som 500.
Vi kan regne med at elmotoren plasseres under panseret og at batteriene legges i gulvet. En kjapp elmotor og lavt tyngdepunkt kan jo passe Minis karakteristiske gokart-egenskaper som hånd i hanske.
Drivlinjen vil komme fra BMW-anlegget i Dingolfing, en times tid nordøst for München – samme fabrikk lager batterier og elmotor til i3 og de ladbare hybridene – men sammensettingen skal skje «hjemme» hos Mini i Oxford.
BMW har lovet minst 12 rene elbiler fra konsernet innen 2025, men foreløpig er kun to modeller bekreftet i tillegg til Mini – en iX3 SUV i 2020 og en modell de bare omtaler som iNext i 2021.