-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Stil og substans
Den ene kjører knallhardt på stil, den andre på praktisk interiør. Men kanskje utelukker ikke det ene det andre?
Først publisert i Bil 4-2018.
For det er ikke sånn at Volvo XC40 ikke er stilig, på sin egen lille måte. Det skorter i hvert fall ikke på selvtilliten.
- Nei, så harry!
Min søster Mari er med meg i duell-kjøring mellom Volvoen og helt nye BMW X2. Det lille gummiflagget som stikker ut under kamskjellpanseret på førersiden er ikke helt til hennes smak.
- Det er ikke slik at alt som er svensk er harry, parerer jeg.
- Nei, men likevel, da.
Slike detaljer er med på å løfte Volvoen, spør du meg, og viser bare at svenskene ikke bare er klar for en helt ny æra for det svenske merket – de er midt i den.
Om ikke lenge kommer en helelektrisk utgave av denne bilen (men sannsynligvis kommer en helt egen el-modell fra Volvo først), og fra og med neste år skal samtlige Volvo-modeller være å få i en elektrifisert utgave.
Akkurat denne testbilen, derimot, den har ikke stikkontakt. Her snakker vi gammeldags oppskrift: Bensinmotor under panseret, drift på alle fire hjul og en automatkasse imellom. Stor motor, uten at den utmerker seg mer i særlig retning, verken positivt eller negativt.
At den har bensinmotor er jo også et slags tegn i tiden – selv om den er tilgjengelig med diesel også, naturligvis. Dieselmotoren har jo fått et image verre enn Beelzebub selv, men den holder fortsatt tritt.
LES VIDERE:
- Del 1
- Del 2
- Testdata
OBS!
Prisene i testen var gyldige da bladet ble produsert. Du finner alltid oppdaterte priser i vår nybildatabase.
Tekst og foto: Odd Erik Skavold Lystad