-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Spør om Ceed!
Vi skal kjøre nye Kia Ceed denne uken, og her har du muligheten til å spørre om akkurat det du vil.
For noen er kanskje navneendringen det viktigste – den sære måten å skrive Ceed på slik Kia gjorde det i begynnelsen («cee’d») var kanskje «kult» i 2006, men godt passé i 2007.
Nå er den mest europeiske av alle Kia-modeller (navnet kommer av dette, men det er en annen historie) klar i tredje generasjon, og mens vi fikk en sniktitt av bilen for noen måneder siden, er det nå klart for de første inntrykkene bak rattet.
Hva vet vi så langt, da?
For det første skal Ceed i større grad brukes som utgangspunkt for flere modeller. Stasjonsvogna er allerede vist, SUV-er og crossovere er helt sikkert på vei, og jeg vil tippe en slags GTi-variant dukker opp etter hvert også – sistnevnte kanskje med drivlinja fra den særdeles artige Hyundai i30 N?
Ny diesel
Under panseret snakker vi dog foreløpig om relativt moderate kraftverk. 1,0-liters 120-hester og 1,4-liters 140-hester er kjernen i bensinprogrammet (pluss en 1,4-liters 100-hester som sannsynligvis er lite interessant), mens en ny dieselmotor med 115 eller 136 hester tilbys til oljebrennerfantastene. Dette er en 1,6-liter som erstatter den gamle 1,7-literen.
Dobbeltclutch-kasse er også tilgjengelig, og Ceed er i salg denne måneden. Stasjonsvogna kommer en gang i løpet av årets siste kvartal.
Elektrisk Ceed? Vi kan håpe, men ingenting er bekreftet.
Forventninger
Om noen lurer på hva vi forventer av Kia Ceed er svaret: Alt og ingenting.
Biler i denne klassen er sjelden bygget for å inspirere eller begeistre. De er bygget for å dekke nær sagt alle behov. God plass, men kompakt utvendig. Fornuftig motorisering, uten å være slappfisker. Tiltalende design, men forsiktig for ikke å skremme noen.
Samtidig vet vi at Kia er i en god stim om dagen. Stinger har gitt oss en forventning om at Kia-modeller skal være biler med snert – og vi har et håp om at noe av den snerten er å finne i Ceed også.
Tiden vil vise.
Er det noe spesielt du lurer på om Kia Ceed? Fyr meg et spørsmål via denne linken!