-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Tre hjul for en
Kanskje har Vanderhall – hvis de har noen produktplan-avdeling da – identifisert "den ensomme ulven" som en interessant kundegruppe. Nå har de i hvert fall bygget trehjulingen sin som enseter.
Det som virkelig hadde tatt kaka var hvis Vanderhall hadde benyttet seg av en prispolitikk lik den bilfabrikkene bruker:
Ta utgangspunkt i en romslig sedan og bygg en mye trangere utgave av den. Begrens skuldebredden og sørg for at det omtrent ikke finnes hodeplass i baksetet. Kall den så Coupé og ta dobbelt så mye for den.
Vanderhall kaller sin nye versjon Speedster – og det burde da være verdt 3.000 dollar ekstra?
Kanskje, men denne hyggelige lille bedriften i Utah kutter i stedet 3.000 dollar av prisen på utgangspunktet.
La oss ta to skritt tilbake. Det er kanskje ikke helt ukjent at jeg er en sucker for trehjulinger. Derfor er det ikke mange trehjulinger der ute som unngår å bli fanget av det tettmaskede nettet som heter BilNorge.no.
Vanderhall var ikke gammel før vi som vanlig fortalte dere om enda en trehjuling (og jeg er sikker på at jeg igjen var ganske begeistret – i det minste av prinsipielle grunner. Det er for få trehjulinger her i verden!)
De har en utgave som heter Venice. GMs 1,4-liters 180-hesters turbomotor med dobbelclutch-kasse, 18-tommers hjul, tre-ratt, et 400 Watts anlegg og et ganske snacksy karosseri.
Dessuten har den to seter med setevarmer.
Akkurat det samme har Speedster – bortsett fra det med setene. Den nye Speedsteren er ganske enkelt en Venice, der man har hevet ut alt som har med passasjer å gjøre, og i stedet dekket til det store, stygge hullet med en skikkelig plate.
Hvorfor?
Aner ikke. Det kan jo ikke være på grunn av bagasjeplassen. Skal du på langtur med en trehjuling, så fyller du ikke opp med bagasje (sier en som har hatt sin trehjuling frem og tilbake til Sicilia).
Og uansett kan du jo slenge ryggsekken på passasjersetet hvis du allikevel skal dra alene.
Kan det være for å signalisere at her er en som trives best alene? Eller: «Nyskilt. Ikke prøv deg»?
Da kanskje jeg heller hadde forsøkt noe terapi-greier.
Halve vitsen med å kjøre en mager trehjuling som denne er jo ha noen å smile bredt sammen med, så avslutter man dagen med å konkurrere om hvem som har flest flatknuste insekter på tenna.
La meg prøve den enkle utveien og foreslå at Speedster simpelthen er bygget for å la kunden spare 3.000 dollar, og betale 27.000 dollars i stedet for 30.000?
Så burde det være en enkel sak å spare opp til ekstra sete i etterkant.
I januar omtalte vi en Vanderhall som burde passe bra for et norsk publikum – Edison2 med elmotor.