-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Østberg tar teten i Australia
Mads Østberg har gjort en imponerende innsats for Citroën i Rally Australia og innehar ledelsen etter første dag. Kampen om VM-tittelen er fortsatt helt åpen.
Mads vant SS3 og klatret dermed opp i tet i sammendraget. Den posisjonen har han forsvart med jevnt god kjøring gjennom resten av fredagens etapper. Dette må da være en solid jobbsøknad for Mads som står uten kontrakt for neste år?
Men det er tett i teten – nærmeste utfordrer er teamkollega Craig Breen som er 6,8 sekunder bak nordmannen.
Så følger Toyotas Jari-Matti Latvala (+8,7 sek) og Hyundais Hayden Paddon (+12,5).
Toyota-fører Ott Tänak ligger best an av trioen som slåss om VM-tittelen. Han er nummer fem, 16,9 sekunder bak teten. Men Tänak er avhengig av å vinne samtidig som rivalene Ogier og Neuville blir tilnærmet poengløse, så oppgaven virker nærmest umulig for estlenderen.
11,4 sekunder bak Tänak følger teamkollega Esapekka Lappi mens mannen som leder VM-sammendraget med tre poeng, Sebastien Ogier, ligger på en foreløpig 7. plass.
Han har en luke på et drøyt halvminutt ned til Neuville som ligger på en foreløpig 10. plass etter en punktering som kostet dyrebare sekunder på SS6.
Sannsynligvis er det den av disse to som gjør det best i Australia som stikker av med årets VM-tittel. Før løpet han franskmannen tre poengs margin til belgieren.
For Andreas Mikkelsen skriver årets Rally Australia seg inn i rekken av rally han helst vil glemme så fort som mulig. Han kom godt i gang på de første etappene, men på SS3 fikk han ødelagt løpet.
– Plutselig, på vei inn mot en sjikane, oppdager vi en traktor som kjører i samme retning som oss. Vi passerer traktoren etter sjikanen, men ikke lenge etter kjører vi av veien og ruller, forteller Andreas.
Han mener traktoren gjorde at han mistet konsentrasjonen og at det førte til avkjøringen.
– Da vi så traktoren snakket Anders (Jæger) og jeg sammen og lurte på hva vi skulle gjøre – om vi eventuelt skulle stoppe. Jeg var helt satt ut, for dette skal ikke skje. Med feil fokus kom en sving litt for fort, og vi kjørte ut. Utrolig kjedelig at noe sånt skal ødelegge et helt løp, for slike episoder skal absolutt ikke skje, sier en irritert nordmann.
I uhellet fikk han slått hull i radiatoren, noe som førte til at han måtte bryte før de seks siste etappene. Han er klar for å restarte lørdag.
– Vi får fortsette i morgen, og kjøre på med bra tider. Jeg liker dette løpet veldig godt, sier Andreas Mikkelsen som selvsagt er ekstremt lei seg for å avslutte en vanskelig sesong på en slik måte.