-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Skoda SUV-bomber Kina
Skoda dobler nå modellutvalget i Kina sammenlignet med Europa. Man strekker seg langt for å tilfredsstille sine viktigste kunder.
En ukes tid før vi retter blikket mot vestkysten av USA for å følge LA Auto Show, holder vi øynene åpne også i østlig retning. I Kina avvikles nemlig den nærmeste uken Auto Guangzhou, hvor blant annet Skoda stiller med nyheter.
Hovedattraksjonen er Kodiaq GT – en modell Skoda definerer som deres første SUV Coupé og som deres toppmodell på det kinesiske markedet hvor den skal produseres og markedsføres eksklusivt.
Kodiaq GT er rundt seks centimeter kortere enn 7-seteren uten GT i betegnelsen, og den har detaljer som får den til å fremstå som både sportslig og eksklusiv, blant annet en grill i sort og krom, LED hovedlys og baklys, sideskjørt, samt store luftinntak.
BILTEST: Skoda Kodiaq møter Peugeot 5008 SUV
Også interiøret er ifølge Skoda sporty og stilig med kvalitetsmaterialer og konfigurerbar virtuell cockpit som standard. Og selvsagt har den i kjent Skoda-stil mange «Simply Clever»-løsninger.
WiFi-tilgang, MirrorLink, Apple CarPlay og Baidu’s Carlife skal sørge for kommunikasjon med omverdenen under reisen.
Med hensyn til drivlinjer kan man velge mellom to spreke alternativer, 2.0 TSI med 186 hk og forhjulsdrift eller 2.0 TSI med 220 hk og kombinasjonen firehjulsdrift / 7-trinns DSG.
Kamiq er annen modell som bygges eksklusivt for Kina. Med målene 439 x 178 x 159 cm er den litt mindre enn vår Karoq, og den leveres med ett eneste motoralternativ – en 1,5-liter med 110 hester. Målgruppen her er unge, urbane mennesker med stort plassbehov.
I tillegg til de to spesialmodellene selges også Kodiaq og Karoq i Kina – sistnevnte i en litt strukket versjon for å gi plass til lillebror Kamiq.
Kina har vært Skodas største enkeltmarked siden 2010. I 2017 leverte merket 325.000 biler der. Det tilsvarer hver fjerde Skoda på verdensbasis og det ligger an til nye rekorder i år.