-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Lamborghini lanserer racing-SUV
Lamborghini presenterer Urus ST-X Concept som skal danne grunnlag for en ny racing-serie.
I årevis har Lamborghini hatt gående sin Super Trofeo serie der man kan kjøpe seg inn for å kjøre en løpshelg eller en hel sesong. Det eneste man trenger er et solid budsjett – alt annet tar serviceteamet seg av. Og bilene er identiske slik at mulighetene er like for alle.
Nå presenterer de en helt ny serie som skal på banen fra 2020 og der bilene er Uruser bygget om til banebruk. Og ikke bare asfaltbaner – her skal det også konkurreres off-road.
Europa og Midtøsten er første regioner ut, og banene det skal kjøres på er FIA-godkjente slik at sikkerheten er vel ivaretatt.
Urus ST-X Concept tar med seg Lamborghini Squadra Corsas mangeårige erfaring over i et helt nytt segment.
Sammenlignet med gatebilen er Urus ST-X mekanisk oppdatert og utstyrt med FIA-godkjent sikkerhetsutstyr, som racingbur, brannslukkingsutstyr og godkjent bensintank.
Lakkfargen på konseptet heter Verde Mantis og panseret er utført i eksponert karbonfiber. Større luftinntak sørger for tilstrekkelig kjøling for V8 twinturbo motoren med 650 hk og 850 Nm.
Hekken er utstyrt med spoiler over bakruta og hjulutrustningen er 21-tommers felger med senterbolt, dekkene leveres, som du sikkert har skjønt utfra bildene, av Pirelli.
Lamborghini har klart å redusere vekten med så mye som 25 prosent i forhold til produksjonsbilen.
Et dedikert chassis og veltebur integrert i rammen som sørger for ekstra stivhet, skal ifølge Lamborghini gi en løpsbil som egner seg godt for racing, både på bane og off-road.