-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Renault fornyer norsk bestselger
Dette er Renaults suverene bestselger i Norge. Nå står den foran et generasjonsskifte som skal gjøre den enda mer attraktiv.
Faktisk står den lille elbilen for nesten 90 prosent av Renault-salget i Norge. Ved utgangen av mai var det ifølge OFV registrert 1181 nye Zoe på norske skilter, av et totalt Renault-salg på 1366 biler.
«Mest rekkevidde for pengene» er argumentet Renault bruker i markedsføringen, og trolig får du enda mer rekkevidde når nykommeren er på plass.
I tillegg skilter Renault Norge med «levering på dagen» - og det er jo langt fra vanlig for nye elbiler i dagens Norge.
Det spekuleres i en batterikapasitet på 50 kWt som gir en rekkevidde på rundt 40 mil etter den strenge WLTP-standarden. Dagens Z.E. 40 er oppgitt til 388 km etter den gamle NEDC-standarden. I praksis vil det innebære en økning på rundt 30 prosent.
Og så er det meget sannsynlig at nye Zoe, som de fleste andre elbiler på markedet, går over til CCS2-standarden slik at den får tilgang til et større nettverk av ladere, samtidig som ladefarten forventes å øke til 100 kW.
Selv om bilen som her er observert under testing i Syd-Europa er godt kamuflert, ser vi at den ikke skiller seg radikalt ut fra forgjengeren.
Den vil trolig få overført noen designtrekk fra nye Clio, men de viktigste nyhetene er på den tekniske fronten – noe som er viktig for å henge med i konkurransen etter hvert som nye konkurrenter kommer til.
Vi vet jo blant annet at både Seat og Skoda kommer på markedet samtidig som Volkswagen utstyrer e-Up med ny batteripakke som gir vesentlig bedre rekkevidde.