Bentley Flying Spur
Bentley Flying Spur
Bentley Flying Spur
Bentley Flying Spur
Bentley Flying Spur
Bentley Flying Spur
Bentley Flying Spur
Bentley Flying Spur
Bentley Flying Spur
Bentley Flying Spur
Bentley Flying Spur
Bentley Flying Spur
Bentley Flying Spur
Bentley Flying Spur
Bentley Flying Spur

Bentleys nye luksus-limo

Bentley har nettopp lansert Continental GT i nye versjoner, og nå følger den mektige sedanen etter.

Publisert Sist oppdatert

– Det eneste den tar med seg fra forgjengeren er navnet, hevder Bentley i sin pressemelding. Den første Continental Flying Spur levde fra 2005 til 2012, før den ble erstattet med dagens modell fra 2013. Da ble Continental-innslaget i navnet fjernet.

Nå nærmer det seg altså et nytt generasjonsskifte, skjønt generasjon tre blir ikke tilgjengelig før tidlig i 2020. Bentley gjør et nummer av at den blir første moderne Flying Spur som får en nedfellbar Flying B-maskot på panseret.

Nye Flying Spur kombinerer det siste på teknologifronten med tradisjonell, britisk håndverskunst. Ingen kan dette som Bentley og Rolls-Royce som eies av hver sin tysker, henholdsvis Volkswagen og BMW.

Les vår prøvekjøring av Continental GTC

Plattformen består av aluminium og komposittmaterialer, og det elektriske anlegget er basert på et 48V system.

Den har avanserte LED matriselys som gir maksimal belysning uten å blende motkommende trafikanter.

Som første Bentley er den utstyrt med firehjulsstyring, kombinert med et aktivt firehjulsdrift-system og Bentley Dynamic Ride.

Ny luftfjæring gir mer fleksibilitet med hensyn til demping slik at man oppnår større grad av komfort samtidig som de sportslige sidene spisses.

Hjertet i Flying Spur er en perfeksjonert versjon av Bentleys avanserte 6,0-liters W12 kombinert med en åttetrinns dobbel clutch automatkasse.

Den nye motoren yter 635 hestekrefter og har et maksimalt dreiemoment på 900 Newtonmeter. Omsatt til ytelser betyr det 0-100 km/t på 3,8 sekunder og toppfart på 333 km/t.

Nå er Bentley etablert i Norge med kjente bilfolk i spissen

Akselavstanden er strukket med 130 mm for å gi maksimalt med plass og komfort, enten man kjører selv eller foretrekker det luksuriøse baksetet.

Selvsagt kan du velge å vrake i de flotteste materialer når det gjelder treverk og skinn. Eller hva som helst annet du måtte foretrekke.

Powered by Labrador CMS