-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Salgsklar Skoda med plugg
Denne uken åpner Skoda ordrebøkene for sin første ladbare hybrid. Superb iV blir attraktivt priset i kjent Skoda-stil.
Skoda har måttet vente tålmodig på sin tur i konsernet med hensyn til elektrifisering, men nå skjer det ting, både hos dem og hos Volkswagens spanske arm, Seat. Og de får glede av den nyeste teknologien konsernet anvender.
I april åpnet de reservasjonsliste for merkets første elbil basert på en oppgradert Citigo, og nå er turen kommet til plug-in-utgaven av Superb.
– Dette har vi sett frem til helt siden det ble klart at Superb skulle komme som ladbar hybrid. Superb er Skodas flaggskip og er en stor, rommelig familiebil som har vært svært populær i Norge helt siden den entret markedet igjen i 2001, sier den norske Skoda-direktøren, Thomas Meiner.
Drivlinjen i Superb iV er den samme som vi kjenner fra nye Passat GTE. Den består av en 1,4-liters turbo bensinmotor på 156 hk i kombinasjon med en elektrisk motor på hele 85 kW – noe som gir en samlet effekt på 218 hestekrefter.
Batteriet på 13 kWh tillater helelektrisk kjøring i inntil 55 km (WLTP), og kan lades enten fra en veggmontert ladeboks hjemme, eller under kjøring med regenerering av bremseenergi og bruk av bensinmotoren.
Bensintanken rommer 50 liter, noe som i teorien gir en samlet rekkevidde på 850 km med full tank og fulladede batterier. For mange vil det bety at man kjører på strøm i hverdagen og slipper rekkeviddeangst på lengre reiser.
Batteripakken er plassert under bilen, foran bakakselen. Superb iVs bagasjerom sluker 510 liter som stasjonsvogn – 150 liter mindre enn utgavene med bensin- og dieselmotor.
Superb iV blir tilgjengelig i tilsvarende modellutvalg som de vanlige modellen: Ambition, Style, L&K, samt SportLine.
Innstegsmodellen Ambition, får en startpris på 399.900 kroner. Da er blant annet ni kollisjonsputer, prediktiv cruisekontroll, Amundsen navigasjon og Matrix LED hovedlys standardutstyr.
I tro Skoda-ånd ønsker man å tilby kundene god plass, smarte løsninger og mye utstyr for pengene.