-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Rekorden som måtte komme
Du synes kanskje det blir litt mye Taycan om dagen? I så fall kan du trygt stå over denne saken. Med mindre du vil bli med en runde rundt Nordsløyfa.
Porsche har lagt opp til et massivt PR-stunt i forkant av Taycan-lanseringen, og en del av sakene er så interessante at vi velger å servere dem i utdrag.
Nå har Taycan vært testet inngående på Nordsløyfa over lang tid, så teamet som dro dit for å sette rekord visste nok godt hva slags tider de kunne forvente på den 20,6 kilometer lange kuperte banen.
Selvsagt ble det ny rekord for «4-dørs batterielektriske biler» med tiden syv minutter og 42 sekunder. Det er viktig å ha med firedørs, for raskeste elbil er vel fortsatt NIO? Eller kanskje noen har tatt den rekorden også?
Tiden Porsches testfører Lars Kern satte er uansett sterk, noen sekunder bak biler som M5 og Panamera Turbo og litt foran f.eks. Honda Civic Type R og Mercedes-AMG E 63 S 4Matic stasjonsvogn.
Nå har han selvsagt betalt for å si det, men Kern hevder han er imponert over Taycans oppførsel på den krevende banen. Han fremhever stabilitet i høyhastighetskurver og hvor nøytralt bilen akselererer fra trange seksjoner.
Vi fortalte om utholdenhetsprøven Taycan gjennomgikk på høyhastighetsbanen Nardo sør i Italia i ekstreme temperaturer på inntil 42 grader.
I slutten av juli var bilen på en flystripe og akselererte fra null til 200 km/t hele 26 ganger på rad. Da kreves utholdenhet. Snittiden på akselerasjonene var under ti sekunder, og det skilte bare 0,8 sekunder mellom beste og dårligste tid.
Her er en video som forteller om rekorden fra Nordsløyfa. Om du går til den nederste videoen blir du med Lars Kern på hele rekordrunden.