-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Premium-utfordrerne
Hva har DS 7 å stille opp med i premiumkampen? Vi målte den mot oppgradert Lexus NX 300h, og ble ganske overrasket over utfallet.
Først publisert i Bil 8/9-2019.
Walkover tenkte jeg da jeg svingte ut på E18 med Lexus NX 300h, nå oppgradert etter å ha vært i salg i noen år. Hva har DS 7 Crossback, en ny fransk SUV fra et for de fleste totalt ukjent merke, å stille opp med her?
For å finne ut av det tok vi like godt de to med på langtur, pakket opp med helgebagasje, dro over fjellet og ut til Utsira, landets minste kommune i folketall og så forblåst at to vindmøller på østsiden av øya er nok til å forsyne kommunen med strøm. Noen av «veiene» der ute er såpass krevende at de både betinger høy bakkeklaring og helst 4x4.
Utfordrer
SUV-er står for en tredel av nybilsalget i Norge og er bilklassen som vokser mest over hele verden. Når SUV-kaka øker i omfang ønsker naturlig nok flere å sitte ved bordet å spise av den. Det har gitt oss en flom av nye, høybygde folkemodeller og mer påkostede varianter de siste årene, DS 7 inkludert.
Siden Norge på mange bilområder skiller seg fra resten av verden med tunge innslag av ladbare biler fordi de skattlegges gunstig, er det ikke lett for nykommere å få fotfeste. Det har Lexus smertelig fått erfare. Etter mer enn 20 år i Norge som Toyotas luksusbilarm med jevnlige seire i tunge kvalitetsundersøkelser, har ikke merket oppnådd mer enn en halv prosent markedsandel.
Lexus deler i betydelig grad teknologi med Toyota, men det skal ikke være synlig for bileieren.
LES VIDERE:
- Del 1
- Del 2
OBS!
Prisene i testen var gyldige da bladet ble produsert. Du finner alltid oppdaterte priser i vår nybildatabase.