-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Porsches første elbil
Taycan er ikke bare elektrisk rask, men Porsche-superrask. BilNorge skal de nærmeste dagene kjøre Porsches første batterielektriske sportsbil.
Naturligvis handler Porsche Taycan om å tilpasse seg nye krav fra EU om utslipp. Dersom Porsche som en del av VW-konsernet skal kunne fortsette å produsere bensindrikkere i supersportsbilklassen, kommer de ikke utenom å ha biler som veier opp for utslipp målt mot EUs kommende grenseverdier.
Men når først Porsche gjør noe, så gjør de de ordentlig. Taycan har mange trekk fra firedørs Panamera, men den er litt lavere og ser betydelig mer sinna ut.
Og det er den. 625 hk er alltid der i Turbo S- utgaven, men effekten boostes ved behov til hele 761 hk. Legg så til 1050 Nm i moment, og du forstår hvorfor stillestående til 100 km/t går unna på 2,8 sekunder.
Som foreløpig eneste elbil i verden utviklet for volumproduksjon lades det 93 kWh store batteriet i Taycan med inntil 270 kW ladefart. Rekkevidden oppgis til rundt 400 km.
Press fra Porsche er årsaken til at ladenettverket Ionity er rigget for inntil 350 kW ladefart på sine lynladere og at Taycan er skreddersydd for dette.
I første fase tilbyr Porsche Taycan i turboutgave til 1.314.000 kroner. Legger du til S etter turbo, øker prisen opp til 1.598.000 før skreddersøm. Senere kommer det sannsynligvis både billigere og enda dyrere og raskere varianter av Taycan.
Taycan ventes til Norge rundt årsskiftet
Du er kanskje blant de drøyt 3000 som har betalt depositum for å stå på reservasjonslisten, eller du er spesielt interessert Taycan spesielt.
Alt du måtte lure på er det bare å spørre om, så skal jeg forsøke å skaffe relevante svar mens jeg kjører bilen gjennom et par land sentralt i Europa de kommende dagene.