-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Her er tredje generasjon 308
Peugeot har tredje generasjon 308 under utvikling. Her indikerer vår illustratør hva vi har i vente.
Selv om den ikke er noen storselger i Norge er 308 en meget viktig modell for Peugeot – ikke minst i hjemlandet Frankrike.
Dagens modell kom på markedet i 2013, og innsalget ble godt hjulpet av at den ble kåret til Årets Bil i Europa.
Men selv om bilen fikk et ansiktsløft og tekniske oppgraderinger i fjor, trekker den ubønnhørlig på årene slik at et generasjonsskifte nærmer seg.
Franske medier antyder at en ny generasjon kan bli vist allerede på vårens Genève-utstilling og være i salg mot slutten av 2020.
Vår dyktige illustratør gir oss et godt inntrykk av hvordan nykommeren vil se ut gjennom disse renderingene som viser en sporty utgave i GT Line med en aggressiv front, store hjul og doble eksosrør.
Foreløpig er det sparsomt med informasjon fra Peugeots side, men ifølge franske medier skal bilen bygges på en modifisert EMP2-plattform og tilbys i tre karosseriformer – sedan, kombikupe og stasjonsvogn.
Designen er inspirert av 3008 og 508, og den vil få en fallende taklinje for å understreke det sportslige uttrykket.
Drivlinjene vil bestå av ulike bensinmotorer samt 1,5-liters dieselmotor i ulike styrkegrader. Det vil også komme ladbare hybridutgaver – blant annet 308 GT som kombinerer bensinmotor og elmotor med en samlet effekt på rundt 220 hestekrefter.
Toppmodellen 308 GTi, som skal konkurrere mot modeller som Gof GTI og Focus ST, får også en elektrifisert drivlinje – tilsvarende den som sitter i 3008 GT.
Den består av bensinmotor pluss to elmotorer – en på hver aksel slik at man får firehjulsdrift – med samlet systemeffekt på 300 hester. På ren eldrift kan denne kjøres 50-60 kilometer.
Og nå som Peugeot tråkker opp stien med e-208 kan du være trygg på at også 308 kommer som ren elbil i neste generasjon.