Ford Smart Lab på Strømmen Storsenter

Ford Smart Lab på Strømmen Storsenter

Ford Smart Lab på Strømmen Storsenter

Ford Smart Lab på Strømmen Storsenter
Maria Meyer, Ola Johannessen, Elmand Vahabzadeh, Alfred Hegnar, Øyvind Westli, Mato Grubisic, Kjetil Hagestande og Christian Tønsberg fra RøhneSelmer tar gjerne en prat på Strømmen Storsenter
Ford Smart Lab på Strømmen Storsenter

Ford Smart Lab på Strømmen Storsenter

Ford Smart Lab på Strømmen Storsenter
I P-huset står demobiler klar for prøvekjøring
Ford Smart Lab på Strømmen Storsenter
I P-huset står demobiler klar for prøvekjøring
Ford Smart Lab på Strømmen Storsenter
I P-huset står demobiler klar for prøvekjøring

Prøvekjøring på kjøpesenter

Ford vil treffe forbrukerne på hjemmebane, og hva er vel da mer naturlig enn å samarbeide med kjøpesentre?

Publisert Sist oppdatert

Ford kaller prosjektet «Smart Lab», og første sted du kan sjekke det ut er på Strømmen Storsenter.

– Med Smart Lab tar vi bilopplevelsen ut til steder der folk ferdes, som for eksempel utvalgte kjøpesentre eller andre høyt trafikkerte knutepunkter. Er du interessert har vi også biler du kan prøvekjøre på utsiden, sier administrerende direktør i Ford Motor Norge, Per Gunnar Berg.

Først på Strømmen
Sammen med Ford-forhandleren i Stor-Oslo RøhneSelmer åpnet Ford Smart Lab på Strømmen Storsenter utenfor Oslo 2. desember.

Konseptet er allerede tatt i bruk i noen få storbyer rundt i verden, blant annet i Italia, Tyskland, Belgia og Canada, og har fått meget god mottakelse blant kundene. Nå ønsker også den norske Ford-organisasjonen å teste ut konseptet.

Mer enn en død utstilling
– Det er ikke snakk om å sette opp et par biler i et kjøpesenter og stå der med noen selgere. Dette er et opplevelsessenter, hvor du også får demonstrasjoner, mulighet til å bestille bilen på stedet og ikke minst ta deg en prøvetur, sier en entusiastisk administrerende direktør i RøhneSelmer AS, Kjetil Hagestande.

– Det er mange spennende elektrifiserte modeller som lanseres i 2020 – inkludert vår allerede store suksess, en helelektriske SUV-en, Mustang Mach-E. Det er nå viktigere enn noensinne å informere kundene. De må få hjelp til å finne den drivlinjen og den bilmodellen som passer best til deres behov. Slik skal vi få enda mer fornøyde kunder over tid, sier Ford-direktøren.

Der kundene er
– Mange potensielle kunder liker å se og undersøke bilen på nettet, men de fleste vil fremdeles prøvesitte, se, kjenne og prøvekjøre – samtidig opplever mange at «tidsklemma» gjør det krevende å besøke forhandleren, fortsetter han.

– Smart Lab blir mer opplevelsessenter enn bilbutikk og må oppleves – men det er et supplement, ikke en erstatning for bilbutikken, sier administrerende direktør, Per Gunnar Berg.

Powered by Labrador CMS