-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Elektrisk i kulda
Den første elektriske SUV-en fra Mercedes, EQC, er kommet Norge i meget begrenset antall. Men flere modeller er allerede under utvikling.
Mercedes presenterte nylig andre generasjon GLA, og den svenske Daimler-sjefen, Ola Källenius, røpte at den innen utgangen av 2020 også skal vises som elbil. Du trenger ikke vente lenge på å se den – her er EQA og tester i nordisk vinterklima.
Ifølge vår lanseringskalender kommer nye GLA til Norge i løpet av våren, men el-versjonen får du neppe se på veien før om et års tid selv om den muligens dukker opp på en messe eller via digital presentasjon neste høst.
Da vi først støtte på betegnelsen EQA på en konseptbil, på Frankfurt-utstillingen i 2017, var det på en A-klassebasert kombikupe. Men Mercedes følger selvsagt nøye med på markedsutviklingen og ser at det er SUV-er folk nå vil ha i alle kategorier.
Derfor velger de å benytte nye GLA som basis for sin foreløpig mest kompakte elbil.
Selv om bilen ser ut som en ordinær GLA, blir den avslørt som elbil av en grill uten luftinntak samt manglende eksosrør. Et par av bildene avslører også at en Model 3 er med som benchmark under testingen.
Les vår prøvekjøring av Mercdes-Benz EQC
Med hensyn til drivlinje, så regn med at den kan leveres med én eller to motorer for drift på bakhjulene eller alle fire. En rekkevidde på minst 400 kilometer er nær sagt obligatorisk i dagens marked, kanskje får den også mer kapasitet etter hvert.
Daimler har registrert en rekke betegnelser hos amerikanske patentmyndigheter, fra EQA200 og helt opp til EQA360.
Men det er antagelig ikke bare EQA som kommer på markedet i 2021 – trolig får du to nye alternativer med stjerne å velge mellom. Vår andre bildeserie viser nemlig en lett kamuflert EQB. Også her er likheten med de fossildrevne utgavene slående.
Begge disse bilene benytter en modifisert utgave av MFA2-plattformen – den som også ligger under den nye generasjonen kompaktmodeller fra Mercedes.
Den første modellen som skal bygges på en dedikert elbil-plattform blir EQS – flaggskipet vi fikk en forsmak på gjennom konseptbilen som sto på høstens Frankfurt-utstilling.