-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ny bestselger fra Audi?
Audi rakk å skuffe ut over 5000 e-tron i løpet av 2019. Men i 2020 lanseres en modell som kan bli enda mer populær i Norge.
Det er ganske utrolig hvor mange el-SUV-er i høyere prissjikt som er solgt i Norge de siste årene. Tesla har hatt stor suksess med Model X, og i 2019 har Jaguar I-Pace og Audi e-tron tronet høyt på registreringsstatistikken fra OFV.
Enda importøren sier de har slitt med å skaffe nok biler ble det registrert 5377 e-tron i 2019 - de fleste i andre halvår. Det gjør den til Norges mest solgte SUV, uansett drivlinje.
Audi har allerede lansert varianter på e-tron, du får den med en mindre batteripakke, og den er lansert som Sportback. Til sommeren kommer en ny topputgave med enda mer krefter.
Men om du ikke trenger en så stor SUV som e-tron, så kan du se frem til nykommeren Q4 e-tron som Audi har lovet å presentere neste år. Vi har allerede møtt den som konsept, og den ser virkelig lovende ut.
Med 300 hester og en antydet rekkevidde på 450 kilometer vil denne kunne fungere som bil nummer én for svært mange norske familier. Legg til hurtiglading som fyller batteriene til 80 prosent på en halvtime, så skjønner du at den også er egnet til langtur med innlagt lunsjpause.
Interiøret blir et utstillingsvindu for Audis teknologiske forsprang der instrumentpanelet er erstattet av en stor skjerm og infotainment-systemet består av en enda større berøringsskjerm vinklet mot føreren.
Konseptbilen var en ren fireseter med sportsseter foran og bak, men det er grunn til å tro at produksjonsutgaven får mer tradisjonelt baksete med plass til tre.
På tross av utvendige mål mellom Q3 og Q5 vil den elektriske drivlinjen med batteripakker i gulvet gi et innvendig volum omtrent på nivå med Q5. Altså godt med plass til både passasjerer og bagasje.
Selv om Q4 e-tron skal vises i løpet av 2020 kommer den neppe på markedet før om et års tid. Det er likevel i tide til å slåss mot kommende rivaler som Tesla Model Y, Polestar 2, Ford Mustang Mach-E og alle de andre nykommerne som er ventet på markedet de neste årene.