-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Med pris som viktigste våpen
Dacia har avduket sitt rimelige alternativ på elbilfronten, Spring Electric Concept.
Billigmerket i Renault-familien viser sin første elbil i form av konseptet Spring Electric. Men den er ikke en ren fantasi – bilen skal på markedet allerede første halvår 2021. Dacia presenterer den som Europas billigste elbil, så det lover bra.
Vi omtalte bilen basert på renderinger for et par uker siden, og fortalte da at den med stor sannsynlighet blir Norges billigste elbil siden den allerede er på markedet i Kina som Renult City K-ZE og India som Renault Kwid.
Når bilen nå dukker opp som konsept har den betegnelsen Spring Concept, og det er mulig denne betegnelsen blir med videre til produksjonsutgaven som kommer neste år.
Bilen får en begrenset rekkevidde på rundt 200 kilometer, men om prisen er lav nok vil nok det være akseptabelt for dem som er ute etter en liten bybil. Crossovere med ekstra bakkeklaring og høy sittestilling er jo i vinden som aldri før.
Eneste mål vi får oppgitt er en lengde på 3,73 meter, og det fins heller ikke spor av tekniske data i pressemeldingen som følger bilen.
Vi vet at den kinesiske bilen har en relativt svak motor, men det har vel heller ikke den store betydningen hvis bilen kun skal benyttes i urbane strøk med lav fartsgrense.