-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Reprise på studentrevy
Studentene fra IED i Torino har alltid noe rart og uventet å vise frem i Genève. I år het hun Tracy.
Du har sett henne før. Skolen sendte noen bilder før utstillingen i Genève skulle åpne, som vi ga dere som en forhånds-smakebit.
Det bør ikke hindre deg fra å ta en titt, for her kan du få en virkelig følelse av hvilket detalj-nivå disse folkene jobber på.
Istituto Europeo di Design har skoler flere steder i Italia. I Torino byr de blant annet på bildesign. Og det er en by der det ikke er vanskelig å låne profesjonelle rådgivere eller veiledere for en time eller fem.
Skolen har også glimrende forbindelser med den lokale prototype-industrien, slik at de siste årene har de alltid hatt med seg en komplett 1:1 utgave av det studentprosjektet som vant det året.
I år dreide det seg selvfølgelig om utfordringer i bymiljøet og om bærekraftige delingsmodeller.
Denne lille boksen er en seksseter med mikro-mobilitet ambisjoner og med materialer og drivlinjer som skal være minst mulig belastende.
Men selvfølgelig har man lagt inn en liten finte her også – Tracy har antydninger av terreng-egenskaper, så ikke bare er den beregnet på sentrumsnær trafikk, den skal kunne ta deg og alle ungene et stykke inn i skauen også.
Det er skolens Masterstudenter i Transport Design som har gjort en slik oppgave for 17. gang.
Det som er litt interessant å se er hvordan sammensettingen av studenter endrer seg. Fra nesten bare italienere, via en periode med tysk og engelsk innslag, før japanerne begynte å komme, og deretter koreanerne.
Nå er det India som markerer seg. Av de til sammen 22 som har deltatt i prosjektet er syv fra India. Seks kommer fra Kina pluss to fra Taiwan og resten fra Italia. Omtrent like internasjonalt som på et vanlig designkontor nå om dagen.
Men hele poenget mitt med å bruke tiden din på denne gjentakelsen er å vise disse bildene som i veldig stor grad henter opp glimrende små detaljer og – ikke minst – forteller om kvaliteten man fremdeles finner hos prototypebyggerne i Torino.
Denne gangen var det EDAG Torino som har bygget modellen, og gitt den den fantastiske finishen.