-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Et Alfa-ikon gjenfødes
En italiensk bedrift tar for seg gamle Alfa Romeo GT Junior, gjør dem litt mer 2020 i designen og utstyrer dem med elektrisk drivlinje. Like/not like?
Egentlig syns jeg Giugiaros mesterstykke fra Bertone-tiden, dels den store som endte på 2600, men spesielt den lille som coupeer på 105- og 115-serien fremdeles er noe av det fineste som finnes.
De burde med andre ord få lov til å overleve i fred.
Kanskje.
Men jeg må innrømme at de første bildene jeg har sett av det som Totem Automobili gjør med gamle, slitne utgaver ikke er dårlig. Litt slappere rundt noen av de skarpeste kantene kanskje, med proporsjonene er der, og det ser ut som den vil stå skikkelig selvbevisst når den får hjulene på seg igjen.
Det er en omfattende prosess bilen går gjennom her – det er nesten så man lurer på om det ikke hadde vært like greit å bygge opp en ny bil fra bunnen, men det har vel kanskje noe med VIN-nummer å gjøre også.
Selv om jeg har vondt for å tro at det er mange lands myndigheter som vil godta en helelektrisk 518-hesters Alfa kloning som en 1970 GT Junior.
Men her tar man altså for seg en original GT Junior, sliten og rustet med bomba drivlinje og peller den fra hverandre til bare ti prosent av den originale strukturen er tilbake.
Til den føyer de en nyutviklet aluminiumramme med veltebøyle formet etter den opprinnelige taklinjen. Grillen er helt re-designet og karosseriet, som stort sett følger originalen, er helt nyprodusert i karbon.
Også interiøret er annerledes, og dashbordet er i karbon med digitale instrumenter.
Fjæringen er ny: McPherson foran og en multi-link uavhengig bak, med justerbare Bilstein i alle ender.
Den største endringen er imidlertid på drivlinjen som er batterielektrisk, med en 518-hesters motor der bak, som driver bakhjulene. 938 Nm er også en del mer enn originalen ble bedt om å håndtere.
350 kg Li-Ion batterier holder 50,4 kWh som rekker til rundt 300 km. Tre kjøremodi er bygget inn, den mest grådige får deg til 100 på 3,4.
Totem hadde tatt peiling på å vise nyskapningen frem på Goodwood Festival of Speed til sommeren. Nå må de finne på noe annet, må vi regne med enda en blodfattig digital debut?