BMW 3-serie EV
Foto: S. Baldauf / SB-Medien©
BMW 3-serie EV
Foto: S. Baldauf / SB-Medien©
BMW 3-serie EV
Foto: S. Baldauf / SB-Medien©
BMW 3-serie EV
Foto: S. Baldauf / SB-Medien©
BMW 3-serie EV
Foto: S. Baldauf / SB-Medien©
BMW 3-serie EV
Foto: S. Baldauf / SB-Medien©
BMW 3-serie EV
Foto: S. Baldauf / SB-Medien©
BMW 3-serie EV
Foto: S. Baldauf / SB-Medien©
BMW 3-serie EV
Foto: S. Baldauf / SB-Medien©

Elektrisk 3-serie

Den kan se ut som en lett kamuflert 3-serie, men stickers og manglende eksosrør avslører hva det egentlig er.

Publisert Sist oppdatert

BMW har tidligere sagt at de ikke vil bygge en elektrisk utgave av 3-serien, men nå ser det ut til at planene er endret. Bilen på bildene er utvilsomt en 3-serie, men stickers avslører at den er el-drevet, noe som også bekreftes av ikke synlig eksosrør.

Prototypen er basert på den forlengede utgaven av 3-serien som selges eksklusivt i Kina, og det er nok nettopp Kina som blir markedet for denne modellen. Det er også der den vil bli bygget av BMW Brilliance Automotive i Shenyang.

Argumentet for å bruke modellen med strukket akselavstand er sannsynligvis å få plass til et stort nok batteri til å oppnå en fornuftig rekkevidde. Modellen vi får til Europa, den kommende i4, er basert på en 4-serie Gran Coupé som også har strukket akselavstand.

Under den godt kamuflerte fronten skuler det seg en tett grill, slik tilfellet er på den kommende iX3 som skal på markedet i løpet av høsten som BMWs første SUV med ren eldrift.

Det er også logisk at denne modellen vil dele drivlinje med iX3, og i så fall snakker vi ren bakhjulsdrift, maks effekt på 286 hestekrefter og en rekkevidde på minimum 440 kilometer dersom de får plass til å benytte samme batteripakke som i SUV-en (75 kWt).

Den kommende i4 får vesentlig mer effekt og enda lengre rekkevidde.

Powered by Labrador CMS