-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
Klassisk Mercedes blir lydløs
Nå dukker det opp et forslag om å full-restaurere klassisk Mercedes, men hive drivlinjen over ripa og erstatte den med strøm!
Det er et selskap i – av alle steder – Liege som kommer med dette tilbudet.
Når jeg sier «av alle steder» er det fordi det jeg forbinder med Liege er Liege – Roma – Liege, et av de tøffeste landeveisløpene ever.
Det gikk over 3.500 km non stop. Første gang i 1931 – og i dette formatet varte det helt til 1939. Etter krigen fortsatte det som et helt umulig eventyr, riktignok med andre ruter, men fullstendig sprøtt med hensyn til tider som ble krevd av arrangørene.
Det var faktisk såpass mange Bugatti-seire i dette løpet i tredveårene at jeg av og til blir fristet til å innrømme Bugatti noen positive egenskaper, men så begynner jeg igjen å tenke på alt det andre disse bilene hans aldri vant.
Men tilbake til Liege og Monceau Automobiles som selskapet heter.
De vil bygge opp sine egne biler, slik at de har full kontroll på det hele. Det nytter altså ikke å komme med ditt eget gamle vrak. Her kjøper du en som-ny bil.
Foreløpig er det W107-seriens SL og SLC de jobber med, sammen med W111 coupé og cabriolet.
– Vi bruker state-of-the-art elektrisk teknologi, og gjenoppbygger eksisterende klassiskere ved å endre fra ineffektive V8 motorer til grønne kjøremaskiner. Samtidig som vi minimerer ditt karbon-avtrykk her på kloden.
Det låter kanskje litt for hellig?
I alle fall: de gir deg fritt valg når det gjelder interiør og farger, og det er en lang rekke tidsriktig styling-utstyr på listen deres.
R og C107 har en WLTP-rekkevidde på «over» 250 km, toppfart på 160 km/t og en null til 100 på «under» 7 sekunder.
W111-modellene har de samme spesifikasjonene, men er litt treigere, omtrent ett sekund, til 100.
Kan leve med det.
Det lille som står om spesifikasjoner forteller om motorer med 600 Nm dreiemoment, som er «25 % mer enn selv de kraftigste bensinmatede V8 motorene fra Mercedes».
Batteriene kommer fra Power Battery og er utstyrt med deres eget, patenterte væskekjøling. «Vi jobber for å oppnå den høyeste energitettheten som er mulig når vi må forholde oss til de gamle bilenes volum-begrensninger», forteller de.
På hjemmesiden står det at de har med seg folk med erfaring fra Formel 1, og med fem år i Formel E.
Jeg liker bedre det sjefen selv, Roel Pollen skriver på sin Linkedin side: «Les om våre ferskeste fremskritt. Stort sett bare virtuell fremgang så langt, men vi er kommet nærmere og nærmere vår eSKC klassiker.»
Selv om det ikke er noe om priser på hjemmesiden er han ganske åpen der også. Til insideEVs sier han at for en eSLC vil prisen starte på $ 179.000 og for en eSL vil han starte på $ 189.000.