-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Ny Toyota-logo
Så er det Toyotas tur å skifte logo. Også her forlater man 3D-effekten og går for en flat form som visstnok overlever bedre på digitale media.
Hvor mange er det nå? Det startet vel med VW som forflatet logoen sin i september i fjor. Etter det har vi hatt en rekke av dem. BMW og Nissan for eksempel.
Vauxhall for ikke så lenge siden – hvilket minner meg om at Opel var ute allerede i 2017. Men det er først nå den blir festet på bilene. 2021-Mokkaen blir visst den første.
Toyota-logoen har åpenbart krevet en vanvittig innsats. Arbeidet på den ble startet i juli i fjor!
Noe av det som underveis åpenbart krevde stor innsats var å avgjøre om man skulle gjøre den rød!
Ifølge Dan Beckett, designsjef hos The&Partner som har gjort denne jobben, blir monokromatisk, svart&hvitt, mere «premium» - som åpenbart var et av kravene.
Til Design Week forteller han at den gamle logoen begynte å bli sliten – det hadde ikke vært jazzet opp siden 2009. Den nye måtte bli mer «premium», mer foroverlent og bedre egnet til å reprodusere på mobile plattformer.
At den også er helt uten bokstaver er også logisk – Toyotas varemerke er etterhånden blitt nesten like gjenkjennbart som McDonald – og det grundige arbeidet som er gjort med den nye logoen er åpenbart ikke nok til at publikum begynner å lure på hva den egentlig viser.
Toyota sier at denne skal rulles ut i forbindelse med den kommende Yaris hatchback – som ifølge produsenten er den første med et designspråk som illustrerer en «mobility-first digital age» som kan brukes over alle digitale og fysiske berøringspunkter.
Hva nå det måtte bety, for den skal åpenbart ikke plasseres på bilene ennå, og forhandlerne skal ikke behøve å endre sin Corporate Identity før i 2025.