-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Autoco Bærum AS:
Tekniker / Bilmekaniker
-
Karosseriforum AS:
Daglig leder
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Møller Bil Drotningsvik:
Bilmekaniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Baklengs på Monza
Selvfølgelig måtte det komme: Super-SUV-er fra ukjente skredderverksteder. Møt Palladium fra Aznom – og les det merkelige merkenavnet baklengs!
Aznom har vært i virksomhet i mange år. Først og fremst med å bygge om biler.
«Her har vi ingen katalog» skriver de. «Bare mange nydeligste materialer og fagfolk som vet hvordan de skal få det beste ut av dem».
De har gjort det meste fra Pagani til Caterham Se7en.
Men i tillegg til skinn og trevarer jobber de også med det mekaniske. De har for eksempel bygget om en Fiat 500 av den nye generasjonen og lagt en hypertrimmet Abarth-motor rett bak førersetet.
Ingen grunn til å supplere de spesifikasjonene med et førsteklasses stereoanlegg.
De har i stor grad jobbet med en annen drømmefabrikk, et designstudio som heter Camal – italiensk det også selvfølgelig, og dagens bil er et forslag fra disse to kammeratene.
Det er begrenset med detaljer her, bortsett at det snakkes om en twin turbo bensiner på 680 hk, og seks meters lengde og 2- eller 4-hjulsdrift. Det loves dessuten terreng-egenskaper.
Dessuten skal den vises i september og da skal alle tekniske data også bli gjort kjent.
Det vi ser av tegningene er at her har vi noe som ikke akkurat er diskret og tilbakeholdende. Det ser ut som om hovedformålet skal være å gi en Cullinan mindreverdighetsfølelse.
Det er ikke en linje her som ikke er lagt der for å gjøre inntrykk. Bare se på fronten med en dominerende grill og masse kantete profiler som alt sammen er holdt på plass av en tydelig ramme.
Hekken er ikke snauere. Det er så mye som skjer der at hvis du virkelig studerer den, vil det vare lenge før du får en rolig natt igjen.
Det er vel ikke noe å si på at etter at de har oppfylt andres drømmer i femten år skal de nå endelig få oppfylt sin egen.