![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Forsiden // Beijing 2020 // Lanseringskalender // Spionbilder // Bilvideoer // Bilsport // Bilutstillinger // Bilhistorie // Biløkonomi // Yrkesbil // Nyhetsbrev |
||||||||||||||||||||
![]() |
Biltester:
![]() Norges største samling biltester fra bladet Bil (1996-2020). |
![]() |
||||||||||||||||||
![]() Peugeot 3008 er en stor suksess over hele Europa og siden lanseringen i 2016 har hele 800.000 eksemplarer rullet ut på europeiske veier. – Peugeot 3008 har nylig fått en stor teknologioppdatering som firehjulsdrevet ladbar hybrid! Dette gjorde modellen høyaktuell også i det ladbare markedet. Vi gleder oss til å tilby denne suksessbilen med nytt design og mer utstyr til kunder som vil ha en lekker og rask SUV, sier Rune Hensel, merkesjef for Peugeot Norge hos Bertel O. Steen. Oppdateringen gir 3008 tilsvarende designspråk som andre nye modeller fra merket, og vi kjenner igjen trekk fra 208 og 2008 – populære nykommere som også leveres som elbiler. I tillegg til oppdatert design får nye 3008 også oppgradert i-Cockpit, ny 10-tommers skjerm og flere nyheter knyttet til kjøreassistansesystemet. Modellen får også flere oppdateringer på sikkerhetsfronten. Night Vision: Systemet oppdager både mennesker og dyr opptil 250 meter foran bilen. Systemet er aktivt i mørket eller ved redusert sikt, og viser hva det ser midt i instrumentskjermen foran fører. Adaptiv Cruisekontroll med Stop & Go: Leveres som en del av pakken Drive Assist Plus, og gjør Cruisekontroll aktiv ned til full stans. Bilen starter igjen av seg selv hvis stansen er kortere enn tre sekunder. Ved lengre opphold kreves kun ett kort trykk på gassen for å komme i gang igjen. Automatisk nødbrems: I hastigheter mellom 5 og 140 kilometer i timen, natt og dag, oppdager bilen fotgjengere og syklister, og vil aktivere bremsen å hindre påkjørsel. Utvidet skiltgjenkjenning: Nå kjenner systemet stoppskilt, enveisskjøringsskilt osv, i tillegg til fartsskiltene. Nye 3008 kommer med en rekke motoriseringer, og særlig den ladbare hybriden med firehjulsdrift er viktig i Norge. Den har fortsatt bensinmotor med 200 hestekrefter, en elektrisk motor foran med 110 hestekrefter og en elmotor bak med 112 hestekrefter. Bilen har åtte-trinns automatgir. CO2-utlippet er 29 g/km basert på WLTP og elektrisk rekkevidde er 59 kilometer. Firehjulsdrift er tilgjengelig i alle kjøreprogrammer, også ved helelektrisk kjøring. Alternativt kommer nye 3008 med en bensinmotor med 130 hestekrefter eller en dieselmotor med 130 hestekrefter. Alle leveres med åttetrinns automatgir. Bilen er i Norge mot slutten av året.
annonse
|
||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
|||||
Annonse:
| ||||||