-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Stor nok for de fleste
Rolls-Royce har i dag dratt lakenet av sin nye Ghost. Her er det komfort og luksus vi vanlig dødelige bare kan drømme om.
Forgjengeren har vært på markedet i ti år og er uten sammenligning den mest solgte Rolls-Royce gjennom tidene. Her ligger det med andre ord til rette for nok en suksess, for selv om det stadig dukker opp nye konkurrenter er det noe med at de eldste er eldst.
Pressemeldingen bærer bud om hva som er bilens viktigste markeder, for i tillegg til engelsk/amerikansk fins den og på arabisk og kinesisk.
En viktig forskjell på Ghost og storebror Phantom er at Ghost-eierne mye oftere sitter bak rattet selv, i alle fall gjelder det i Europa og Amerika. Derfor har ledelsen på Goodwood lyttet nøye til eiernes ønsker når de utviklet en ny generasjon.
Det har blant annet resultert i enda større mulighet for individualisering og mer tidsmessige materialvalg. I tillegg har bilen 50/50 vektfordeling mellom akslene – ikke helt enkelt når man skal plassere en 6,75-liters V12 under panseret, med tyngdepunkt bak forakselen.
For å få på plass dette uten å gå på kompromiss med innvendig plass har bilens lengde økt med 89 mm til 5546 mm mens bredden er økt med 30 mm til 1978 mm. Akselavstanden er på rause 3295 mm og bilen rager 1671 mm over asfalten. Den veier inn på 2490 kg.
Mens man tidligere bare fikk vite at en Rolls-Royce hadde krefter nok, er det nye regimet mer meddelsomme med hensyn til tekniske data.
Twin turbo V12-eren varter opp med 571 hestekrefter og et dreiemoment på 860 Newtonmeter – sistnevnte allerede ved 1600 omdreininger.
Kreftene sendes til alle fire hjørner gjennom en silkemyk 8-trinns automat. BMW lover komfort i særklasse gjennom sitt Magic Carpet chassis. Du kommer neppe heller til å være plaget av støy fra omgivelsene selv når du nærmer deg toppfarten på 250.